واکنش ایران به حمله موشکی آمریکا به یک پایگاه هوایی در سوریه

10:47 - 18 فروردين 1396
کد خبر: ۲۹۶۱۷۸
دسته بندی: سیاست
بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان حمله موشکی آمریکا به یک پایگاه هوایی در سوریه را شدیدا محکوم کرد.
قاسمیبه گزارش گروه سیاسی ،به نقل از اداره کل دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به حمله موشکی آمریکا به یک پایگاه هوایی در سوریه ضمن محکومیت شدید این اقدام گفت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان بزرگ ترین قربانی سلاح های شیمیایی در تاریخ معاصر، هرگونه استفاده از سلاح شیمیایی را فارغ از عاملان و قربانیان آن محکوم می کند.

 قاسمی افزود: تهران استفاده از این بهانه برای اقدامات یک جانبه را خطرناک، مخرّب و نقض اصول آمره حقوق بین الملل می داند.
 
وی ضمن محکومیت شدید هرگونه اقدام نظامی یکجانبه و حملات موشکی به پایگاه هوایی الشعیرات در سوریه توسط ناوهای آمریکایی افزود: معتقدیم که اینگونه اقدامات به بهانه حمله شیمیایی مشکوک در 'خان شیخون' در ادلب که زمان بندی، عاملان و منتفعان از آن کاملا در پرده ای از ابهام قرار دارد به تقویت تروریست های رو به زوال و پیچیدگی اوضاع در سوریه و منطقه خواهد افزود.
 
منابع خبری بامداد جمعه از حمله موشکی غافلگیرانه آمریکا به یک پایگاهی هوایی سوریه در نزدیکی استان حمص در مرکز این کشور خبر دادند.
 
این حمله به بهانه حادثه شیمیایی روز سه شنبه در استان «ادلب» صورت گرفته که موتور تبلیغاتی و رسانه ای غرب انگشت اتهام آن را در روزهای گذشته به سمت دولت سوریه نشانه رفته است.
 
شمار زیادی از کشورها خواستار تحقیق در این خصوص شده و هرگونه اقدامی را قبل از روشن شدن ابعاد مختلف این حمله رد می کنند.
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *