درخواست جاسوس سیا از روحانی

9:32 - 06 بهمن 1393
کد خبر: ۲۹۶۰۷
دسته بندی: فضای مجازی ، عمومی
خبرگزاری میزان: میرزایی حکمتی که به جرم همکاری با سازمان سیا به ۱۰ سال زندان محکوم شده و در حبس به سر می‌برد، به روحانی رییس جمهوری کشورمان نامه‌ نوشت.

: میرزایی حکمتی که به جرم همکاری با سازمان سیا به ۱۰ سال زندان محکوم شده و در حبس به سر می‌برد، به روحانی رییس جمهوری کشورمان نامه‌ نوشت.

به گزارش گروه فضای مجازی ؛ سید محمود علیزاده طباطبایی وکیل مدافع امیرمیرزایی حکمتی به نامه اخیر موکل‌اش به حسن روحانی رییس جمهوری کشورمان اشاره کرد و گفت: آن طور که معاون سفیر سوئیس به من گفت، این نامه صحبت‌هایی است که میرزایی حکمتی به صورت تلفنی با خانواده‌اش داشته و آنها صحبت‌های امیر را در قالب نامه و از طریق وزارت خارجه آمریکا به دفتر حافظ منافع در تهران فرستاند.

وکیل مدافع میرزایی حکمتی افزود: در نامه، نام خود میرزایی حکمتی قید شده و در تماس تلفنی که با وی داشتم، این نامه را تایید کرد.

علیزاده طباطبایی اضافه کرد: نامه با هماهنگی مقامات دیپلماتیک آمریکا نوشته زیرا مسئول دفتر حافظ منافع آمریکا در تهران به اتفاق معاون سفیر این نامه را به من دادند و ما نیز به دفتر رییس جمهور ارایه کردیم.

وکیل مدافع میرزایی حکمتی اضافه کرد: حرف موکلم به رییس جمهور این است که « من بیگناه هستم. من آمریکایی نیستم و ایرانی هستم. پرونده من را به پرونده متهمینی که در آمریکا زندانی هستند وصل نکنید».

چندی پیش نیز علیزاده طباطبایی از درخواست آمریکا برای تبادل امیرمیرزایی حکمتی خبر داده و گفته بود: آمریکا از طریق دفتر حافظ منافع خود در ایران، درخواست مبادله وی را ارائه کرده است.

هر چند این موضوع از سوی "ماری هارف" سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا تکذیب شد اما مرضیه افخم گفت: چنین درخواستی به طور رسمی به دست ما نرسیده است. حدود 15 ایرانی در بحث تحریم‌ها در زندان‌های آمریکا هستند و 70 شهروند ما به جرم‌های مختلف نیز در زندان‌های این کشورند. این که تحت شرایط غیرانسانی و به بهانه‌های واهی و دلایل نامشروع اتباعی ایرانی در زندان هستند مورد توجه دولت است و تلاش جدی داریم که این افراد را به کشور بازگردانند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ادامه داد: گفت و گوهایی در رابطه با آزادی اتباع ایرانی در حاشیه مذاکرات هسته‌ای بین هیات‌های مذاکره کننده ایران و آمریکا در جریان بوده است که یک موضوع در دستور کار دو کشور است.

وی در رابطه با بحث امیر میرزایی حکمتی خاطرنشان کرد:‌ طبعا خبرهایی درا ین رابطه وجود دارد و درخواستهایی به طور پراکنده و حاشیه‌ای برای آزادی وی صورت گرفته است امیدواریم یک راه حلی برای عبور از این مساله و نیز آزادی اتباع ایرانی که به ویژه به دلایل واهی از جمله بحث تحریم‌ها در زندان هستند پیدا شود.

امیر میرزایی حکمتی فرزند علی متولد 1983 اهل ایران و مقیم آمریکاست که 16 آذر سال 90 به‌اتهام همکاری با دولت‌های متخاصم و سرویس جاسوسی سیا علیه نظام جمهوری اسلامی ایران، دستگیر و بازداشت شد. وی از سوی شعبه 15 دادگاه انقلاب تهران به‌ریاست قاضی صلواتی به اعدام محکوم شده بود که این حکم در دیوان‌عالی کشور به‌عنوان مرجع تجدیدنظر نقض شد و شعبه 28 دادگاه انقلاب به‌عنوان شعبه هم‌عرض، میرزایی حکمتی را به 10 سال حبس محکوم کرد و این رأی در شعبه تجدیدنظر استان تهران تأیید شد.

منبع: تسنیم

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *