ارائه وام به هتل هایی با 40 درصد پیشرفت فیزیکی

20:39 - 05 بهمن 1393
کد خبر: ۲۹۵۹۲
خبرگزاری میزان: مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد با اعلام خبر ساخت 10 هتل در نقاط مختلف استان یزد گفت: با توجه به این که این هتل ها هر یک در مراحل مختلف اجرایی قرار دارند طبق قول رئیس سازمان میراث فرهنگی به هتل هایی که اسکلت آنها 30 تا 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، وام ارائه می شود.

: مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد با اعلام خبر ساخت 10 هتل در نقاط مختلف استان یزد گفت: با توجه به این که این هتل ها هر یک در مراحل مختلف اجرایی قرار دارند طبق قول رئیس سازمان میراث فرهنگی به هتل هایی که اسکلت آنها 30 تا 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، وام ارائه می شود.


محمد مهدی شرافت در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی میزان با اشاره به جدی بودن مشکل استان یزد برای اسکان توریست در فصل سفر، اظهار کرد: با این وجود یکی از اولویت های ما تامین هتل های با کیفیت و تامین زیرساخت ها در این خصوص است.

وی با اعلام خبر افتتاح یک هتل چهار ستاره در شهرستان بافق در ایام دهه فجر، عنوان کرد: در حال حاضر احداث پنج هتل پنج ستاره در استان یزد آغاز شده است که در شهرستان هایی همانند اردکان و میبد ساخته می شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد با بیان این که بخشی از افزایش هتل ها در این استان به طرح توسعه مجموعه هتل ها باغ مشیر بازمی گردد، خاطرنشان کرد: همچنین ساخت فاز دوم هتل ارگ که شامل یک مجموعه اقامتی است را نیز در دست احداث داریم.

شرافت با ابراز تاسف از این که اتمام این هتل ها همزمان با سرویس دهی به مسافران نوروزی نیست، تصریح کرد: خوشبختانه در حال ساخت دو هتل دیگر در مجموعه صفائیه یزد هستیم وهتل دیگری نیز در مجموعه بین جاده ای یزد – تفت در حال ساخت است.

وی با بیان این که آماده سازی این هتل ها زمانی بین سه تا چهار سال زمان می برد، عنوان کرد: متاسفانه زمان را در این خصوص از دست داده ایم اما با تلاش و سرعت بیشتر تلاش می کنیم که زمان از دست رفته را جبران کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد به شناسایی دو مورد آپارتمان در حال ساخت که قابلیت تبدیل به هتل را دارند اشاره کرد و گفت: اسکلت این ساختمان ها اجرا شده است و می توان بخشی از زمان را به نفع صنعت گردشگری ذخیره کرد. پس از مذاکره با سرمایه گذار مقرر شد اسکلت این ساختمان ها در فرآیند نهایی به هتل تبدیل شود. پیش بینی ما بر این اساس است که این هتل ها تا یک سال آینده به بهره برداری برسد.

شرافت به سفر رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور به استان یزد اشاره کرد و افزود: خوشبختانه در این وی در خصوص ارائه وام به هتل هایی که اسکلت آنها 30 تا 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، قول مساعد دادند.

تامین کاربری های مکمل برای هتل ها

مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد با بیان این که با دریافت این انگیزه ما توانستیم سرمایه گذارانی که قابلیت ساخت هتل را دارند متقاعد کنیم، افزود: از سوی دیگر توافق خوبی با کمیسیون ماده 5 شهرداری های استان برای دریافت کاربری های مکمل دریافت کرده ایم. با توجه به این که هتل ها ضریب اشغال کاملی ندارند برای تضمین سودآوری آنها این توافق در نظر گرفته شده است تا بتوان مراکز تجاری یا تفریحی را در آنها تعبیه کرد.

تبدیل چهارخانه تاریخی به هتل
شرافت در پایان با اشاره به پیشرو بودن یزد در تبدیل خانه های تاریخی به مکانی برای ارائه خدمات به مسافران خاطرنشان کرد:در حال حاضر این روند جزئی از روال طبیعی کار در گردشگری یزد است به گونه ای که از ابتدای سال تا کنون چهار هتل سنتی به مجموعه هتل های یزد افزوده شده است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *