فلسفه اصلی مفهوم انتظار برای امام معصوم (ع) چیست؟

9:31 - 18 فروردين 1396
کد خبر: ۲۹۵۸۴۸
قربانپور با پرداختن به فلسفه اصلی مفهوم انتظار برای امام معصوم (ع)، از نمودهای چنین انتظاری سخن گفت.
امام زمانحجت الاسلام و المسلمین حمید قربانپور معاون آموزشی ستاد نماز جمعه غرب تهران در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی گفت: از جمله مفهوم اصلی انتظار برای امام معصوم (ع) به ویژه امام زمان (عج)، رشد و شکوفایی و عمل به انجام اختیاری انسان به سوی نور الهی و کمال عقل در آدمی است.

وی ادامه داد: فلسفه انتظار در حکمت های باری تعالی است که انسان قدر خود را پیدا کرده و دریابد، مقام خویش را فنا نمی کند. 

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: حکمت های فراوان فلسفه مفهوم انتظار را می توان در موارد مختلفی مانند ایمان به آیات حق و ایمان به آیه 3 سوره بقره ... مورد توجه قرار داد. همچنین امام صادق (ع) در روایتی فرمودند:" قائم قبل از قیامش غیبتی دارد: عرض کردند چرا؟ فرمودند: می ترسد [ تا آنجا که فرمود] : او منتظر است؛ اما خداوند دوست دارد شیعه را آزمایش کند، آنگاه معتقدان و طرفداران باطل به شک می افتند واین نشانه آزمایش انسان ها به رتبه و درجات آنان در مراتب درگاه حق است.

وی در ادامه صحبت های خود اظهار کرد: خداوند به مقام و منزلت و اشرف مخلوقات حکمت صحرای کربلا را به آخرین امت نمایان ساخت و با قرآن، معجزه آخر الزمان اتمام حجت نمود و با حجت صاحب عصر و زمان تکلیف ما را نشانمان داد. 

حجت الاسلام و المسلمین قربانپور یادآور شد: درباره انتظار معصوم برای آن کسی که عصمت دارد تعبیر به "وجه الله" می شود. 
وی خاطرنشان کرد: اینگونه افراد اطاعت و عمل به فرامین میان حجت حق در روز قضاوت را که همان یوم حسرت است بر آنانکه مقام عصمت حکم قضاوت را خواهند دید، مشاهده می کنند و در این روز به منتظران واقعی پاداش  عمل داده می شود. 

بخش های بعدی گفت و گوی ویژه "جمعه های انتظار" را در هفته های آینده در همین بخش مطالعه کنید.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *