تقاضای خرید وجود دارد، مردم پول خرید خانه ندارند/ ادامه رکود تا تابستان سال آینده

14:13 - 05 بهمن 1393
کد خبر: ۲۹۵۴۳
دسته بندی: صفحه نخست ، عمومی
خبرگزاری میزان: دبیر کمیسیون عمران مجلس با اعلام این که اخیرا تحرکات اندکی در بازار خرید و فروش مسکن به وجود آمده است ادامه داد: قدرت خرید مسکن در میان مردم بسیار کاهش یافته که همین موضوع یکی از دلایل اصلی رکود بازار مسکن است.

: دبیر کمیسیون عمران مجلس با اعلام این که اخیرا تحرکات اندکی در بازار خرید و فروش مسکن به وجود آمده است ادامه داد: قدرت خرید مسکن در میان مردم بسیار کاهش یافته که همین موضوع یکی از دلایل اصلی رکود بازار مسکن است.

محمد فیروزی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی میزان، با اشاره به کاهش قدرت خرید مسکن در میان گروه های مختلف جامعه گفت: در شرایط فعلی تا پایان امسال بازار مسکن شاهد افزایش قیمت نخواهد بود.

وی با بیان اینکه عرضه و تقاضا نقش بسیار مهمی را در بخش مسکن ایفا می کند، ادامه داد: در حال حاضر تقاضا برای خرید مسکن وجود دارد اما نقدینگی بسیاری از متقاضیان به اندازه ای نیست که توان خرید داشته باشند و این مساله بر کاهش حجم معاملات مسکن تاثیر گذاشته است.

فیروزی در ادامه از تثبیت قیمت مسکن در پی رکود در بازار خبر داد و اضافه کرد: با وجود رکودی که بر بازار مسکن حاکم است، به طور حتم قیمت مسکن تا پایان امسال ثابت باقی خواهد ماند و این وضعیت در اوایل سال 94 نیز تداوم خواهد داشت.

نماینده مردم نطنز و قمصر سیاست دولت دولت را کنترل و جلوگیری از افزایش قیمت مسکن عنوان کرد و ادامه داد: وزیر راه و شهرسازی با توجه به وجود رکود حاکم بر بازار مسکن، باید راهکارهایی را اتخاذ کند تا با اجرای این راهکارها، عرضه و تقاضا در حالت تعادل قرار بگیرند و در عین حال امکان خرید مسکن برای متقاضیان واقعی به وجود بیاید.

دبیر کمیسیون عمران مجلس، با بیان این که بخش مسکن باید از هرگونه بی برنامگی به دور باشد، گفت: انتظار ما از دولت این است که برنامه های خود در این بخش را به شکل شفاف تری ارائه دهد تا هر چه سریع تر برخی ابهامات در مورد اهداف مدنظر وزارت راه و شهرسازی از بین برود.

فیروزی در ادامه اضافه کرد: به طور قطع تا زمانی که اعتبارات لازم به بخش مسکن اختصاص نیابد، وزارت راه و شهرسازی نخواهد توانست برنامه ها و اهداف تعیین شده برای این بخش را اجرایی کند و برنامه های تدوین شده در حد یک تئوری باقی خواهد ماند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *