توهین به مقدسات با اقدامات تروریستی یکی است/ قدردانی از حکم قوه‌ قضاییه در پرونده رحیمی

13:58 - 05 بهمن 1393
کد خبر: ۲۹۵۴۰
دسته بندی: سیاست ، عمومی
خبرگزاری میزان: دبیر کل انجمن روزنامه نگاران مسلمان گفت: چرا کشورهای غربی اصرار دارند کاریکاتور پیامبر اکرم (ص) را بکشند، ما فکر می کنیم ماجرای کشیدن کاریکاتور و توهین به مقدسات با حرکت های تروریستی یکی است.

: دبیر کل انجمن روزنامه نگاران مسلمان گفت: چرا کشورهای غربی اصرار دارند کاریکاتور پیامبر اکرم (ص) را بکشند، ما فکر می کنیم ماجرای کشیدن کاریکاتور و توهین به مقدسات با حرکت های تروریستی یکی است.

به گزارش خبرنگار سیاسی میزان، سید نظام الدین موسوی امروز در اولین کنفرانس خبری انجمن روزنامه نگاران مسلمان در دوره جدید که با حضور اصحاب رسانه برگزار شد ضمن تبریک به مناسبت نزدیک شدن ایام الله دهه فجر، تصریح کرد: انقلاب اسلامی اولین انقلاب پست مدرن و به نام خدا نامیده شده  است که طرح نوینی در حوزه اداره جامعه و نهضت های آزادی بخش به شمار می آید.

وی افزود: انقلاب اسلامی در شرایطی رخ داده که فضای استبداد زده هیچ جنبش و قیامی را فارغ از 2 اردوگاه  قدرت آن زمان (سوسیالیستی و کاپیتالیستی ) و به تعبیری بلوک های غرب و شرق بر نمی تابید.

موسوی یادآور شد: در این میان انقلاب اسلامی ایران با شعار نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی علاوه بر نفی بلوک ها، بنیان جدیدی به عنوان معنویت را اضافه کرد که با انقلاب های کلاسیک جهان متفاوت بود.

دبیر کل انجمن روزنامه نگاران مسلمان بیان کرد: بعد از گذشت حدود 36 سال آنچه روشن و مشخص است این است که به رغم تمام این دشمنی ها انقلاب اسلامی جلو رفته و به رغم هزینه هایی که مردم و جامعه متقبل شده اند این انقلاب پیش رفته است.

وی تصریح کرد: امروز پس از این همه کش و قوس، انقلاب اسلامی ایران به تعبیر رهبر کبیر انقلاب صادر شده است و امید است با توکل به خدا در آینده شاهد رشد و تعالی روز افزون و همچنین فراگیر شدن گفتمان انقلابی استقلال طلب و آزادی خواه جمهوری اسلامی باشیم.

دبیر کل انجمن روزنامه نگاران مسلمان در ادامه سخنان خود با بیان اینکه انجمن روزنامه نگاران مسلمان سابقه ای طولانی مدت دارد، خاطر نشان کرد: تاسیس این انجمن به سال 1376 باز می گردد که در آن زمان با حضور طیف گسترده ای از روزنامه نگاران انقلابی شکل گرفت و فعالیت های مختلفی در ادوار گوناگون داشته است.

وی با بیان اینکه حمایت های عمومی این انجمن منحصر به اعضا نیست، ادامه داد: بر همین اساس این انجمن حمایت های عمومی خود را در مورد تمام طیف های روزنامه نگاری اعمال می کند به طوری که در دولت های گذشته نیز در مقابل عدم احقاق حقوق روزنامه نگاران واکنش هایی نشان داده است.

مدیرعامل خبرگزاری فارس با اشاره به اتفاقاتی که در ایام اخیر رخ داده و با تاکید بر ضرورت اعلام نظر انجمن روزنامه نگاران در این باره، خاطرنشان کرد:مسئله پیش آمده در خصوص انتشار کاریکاتوری درباره حضرت محمد (ص) در نشریه فرانسوی و نهایتا حادثه تروریستی و انحرافات در سطح جهان است که البته انجمن روزنامه نگاران مسلمان بیانیه ای در این باره صادر کرده است.

وی تصریح کرد: انجمن روزنامه نگاران مسلمان خود را موظف می داند در حوزه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و فکری اعلام نظر داشته باشد.

دبیر کل انجمن روزنامه نگاران مسلمان یادآور شد: مقرر شده فراخوان جدیدی توسط انجمن روزنامه نگاران مسلمان برای عضویت اهالی رسانه داده شود. البته اعضا باید بدون شک دارای شرایط خاصی باشند؛ چرا که انجمن روزنامه نگاران مسلمان هویت مشخصی دارد که اعضا باید پایبند به آن باشند.

وی از وجود رسانه هایی که در مسیر افول و انحطاط بشریت و ارزش های اسلامی حرکت می کنند ابراز تاسف کرد و افزود: ما معتقدیم باید از تمام ابزارها و رسانه ها استفاده شود.

موسوی یادآور شد: چرا کشورهای غربی اصرار دارند کاریکاتور پیامبر اکرم (ص) را بکشند، ما فکر می کنیم ماجرای کشیدن کاریکاتور و حرکت تروریستی یکی است.

دبیر کل انجمن روزنامه نگاران مسلمان افزود: در این میان حرکتی شکل گرفت که اسلام به عنوان یک دین خشن و مخالف آزادی خواهی رخ بنماید، جنایتکارترین آدم روی زمین (نتانیاهو)  خط مقدم مبارزه با تروریسم نام گرفت این در حالی است که در حرکت های اخیر رژیم صهیونیستی 1200 زن و کودک و نوزاد توسط این رژیم کشته شدند.

وی ادامه داد: بر همین اساس اسلام ستیزی و اسلام هراسی در قالب کاریکاتور شکل گرفت.

وی خاطر نشان کرد: نگاه های مختلفی در خصوص تیتر روزنامه وطن امروز وجود داشت، اما درست زمانی که مسئولان دولتی از جمله رییس جمهور نسبت به توطئه عربستان هشدار می دادند نباید پرونده وطن امروز به دادگاه ارسال می شد.

دبیر کل انجمن روزنامه نگاران مسلمان با تقدیر از اقدام دستگاه قضا در مسئله محکومیت قضایی محمدرضا رحیمی، خاطرنشان کرد: هنوز یادمان هست که چه کسانی تا آخرین لحظه از کرباسچی که در دادگاه محاکمه شده بود دفاع و حمایت کردند.

موسوی با بیان اینکه پشت صحنه کاریکاتور و عملیات تروریستی در فرانسه یکی است، خاطرنشان کرد: نامه مقام معظم رهبری و پیام ایشان به جوانان آمریکای شمالی مانند پیام رهبر کبیر انقلاب اسلامی به گورباچف بود؛ چرا که این امر نیز یک دعوت است.

دبیر کل انجمن روزنامه نگاران مسلمان با بیان اینکه پیام رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپایی و آمریکای شمالی ناظر به همین مسئله است تصریح کرد: احساس ایشان این بود که روند حرکتی در دنیای غرب ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه داعش حرکت خودجوش مردمی نیست افزود: این حرکتی است که عقبه اطلاعاتی و نظامی و همچنین لجستیک بسیار بالایی را می طلبد که از نظر لجستیک امنیتی این گروه تحت تامین عربستان، قطر و امارات است.

موسوی در ادامه با تاکید بر اینکه باید به منافع ملی خودمان پایبند باشیم خاطرنشان کرد: زمانی که در سوریه با گروه داعش می جنگیم به این معنی است که برای منافع ملی جنگ می کنیم.

دبیر کل انجمن روزنامه نگاران مسلمان با اشاره به راهپیمایی عظیم مسلمانان در اربعین حسینی که 20 میلیون نفر را شامل می شد تصریح کرد: در برخی از رسانه ها این حرکات دیده نمی شود و این امر از مسئولیت اجتماعی رسانه فاصله گرفته است.

وی در ادامه سخنان خود به عملکرد رسانه های غربی در انعکاس حقایق در جهان اسلامی اشاره کرد و افزود: داعش تا زمانی که به یک غده سرطانی تبدیل نشده بود بدترین جنایات را در سوریه انجام می داد و رسانه های غربی در این میان معکوس این شرایط را نشان می دادند.

دبیر کل انجمن روزنامه نگاران مسلمان خاطرنشان کرد: رسانه های غربی اگر آزادی خواه بودند باید بیانات مقام معظم رهبری را که دربردارنده ارزش های خبری، شهرت، فراوانی و استثناء است انعکاس می دادند اما در این زمینه رسانه های غربی این پیام را یا بایکد کردند یا با حاشیه هایی منتشر کردند.

دبیر کل انجمن روزنامه نگاران مسلمان با اشاره به عملکرد روزنامه مردم امروز در خصوص اختصاص تیتر یک خود در حمایت از شارلی یادآور شد: گفته می شود بسیاری از خبرگزاری ها صحبت های جرج کلونی را منتشر کردند، اما باید گفت که اختصاص تیتر یک روزنامه با عنوان من هم شارلی هستم در چنین شرایطی بسیار متفاوت است و باید مختصر عقلی برای روزنامه نگاران قائل شد.

موسوی برخورد با روزنامه مردم امروز را درخواست عمومی مردم خواند و تصریح کرد: در برخی موارد شاهد برخوردهای دوگانه معاونت مطبوعاتی ارشاد با رسانه ها هستیم که از این قبیل می توان به ارجاع روزنامه وطن امروز به دادگاه و تذکر پنهانی به روزنامه مردم امروز اشاره کرد.

وی در پایان با بیان اینکه این انجمن برنامه هایی در سطح بین الملل و برای رسانه های خارج از کشور پیش بینی کرده است خاطرنشان کرد: یک گلایه عمومی از تمام دولت ها دارم و آن گلایه این است که دولت ها از بستری رسانه ای برای انتقال پیام استفاده نمی کنند و عملکرد رسانه ها بیشتر درگیر مسائل داخلی است و مباحث منطقه‌ای را در بر نمی گیرد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *