"نسلی دیگر" نگاهی روزآمد و متفاوت به موسیقی دارد

13:40 - 05 بهمن 1393
کد خبر: ۲۹۵۳۵
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
خبرگزاری میزان: محمدرضا ابراهیمی فر سرپرست گروه یاد معتقد است بخش «نسلی دیگر» از جوانانی حمایت می‌کند که نگاهی روزآمد و متفاوت به موسیقی دارند.
: محمدرضا ابراهیمی فر سرپرست گروه یاد معتقد است : بخش «نسلی دیگر» از جوانانی حمایت می‌کند که نگاهی روزآمد و متفاوت به موسیقی دارند.

به گزارش گروه موسیقی «یاد» به سرپرستی محمدرضا ابراهیمی در بخش نسلی دیگر سی‌امین جشنواره موسیقی فجر حضور دارد و روز جمعه 24 بهمن ساعت 20 در فرهنگسرای ارسباران به صحنه می‌رود.

ابراهیمی درباره اجرای گروه «یاد» در جشنواره موسیقی فجر گفت: بخش نسلی دیگر برای من جذابیتهای ویژهای دارد؛ گروههای شرکت کننده در این بخش جوان هستند و فقط در جشنواره موسیقی می‌توانند هنر و توانایی‌های خود را به نمایش بگذارند.

این نوازنده تار تصریح کرد: متاسفانه فضا برای ارائه آثار جوانان مهیا نیست و هیچ گروه جوان شناخته نشده‌ای حتی اگر بهترین آثار را ارائه کند بدون حمایت مادی و معنوی نمی‌تواند به صحنه برود بر این اساس بخش «نسلی دیگر» از جوانانی حمایت می‌کند که نگاهی روزآمد و متفاوت به موسیقی دارند.

ابراهیمی درباره بخش «نسلی دیگر» تاکید کرد: معمولا گروه‌هایی در این بخش حاضر می‌شوند که اثر متفاوتی را ارائه می کنند. متفاوت بودن هر اثری یا به فرم یا به محتوی بر می‌گردد. ما از نظر فرم همان فرم موسیقی ایرانی را حفظ کرده‌ایم اما از نظر محتوی سعی کرده‌ایم تجربه‌های تازه‌ای داشته باشیم.

وی درباره اجرای گروه یاد در جشنواره موسیقی فجر توضیح داد: قطعات مقدمه و تصنیف‌ها را با ریتم‌های متنوع ارائه می‌کنیم. به عبارتی در هر قطعه ریتم چند با تغییر می‌کند.

ابراهیمی توضیح داد: سعی کرده‌ایم نگاهی به روز در اجرای قطعه‌ها داشته باشیم و به لحاظ فرم نوآوری‌ کنیم.

آهنگسازی گروه «یاد» درباره فعالیت‌های این گروه گفت: هر کدام از نوازندگان ما پیش از تشکیل گروه «یاد» در اجراهای بسیاری در قالب گروه‌های دیگر حضور داشته‌اند. اما این نخستین حضور ما با عنوان گروه «یاد» در جشنواره است.

نوازندگان گروه «یاد» عبارتند از: محمدرضا ابراهیمی آهنگساز، سرپرست و نوازنده تار، احسان ذبیحی‌فر نوازنده کمانچه، آزاده احمدی نوازنده عود، سینا خشک دیجاری نوازنده تنبک و مجتبی عسگری خواننده.

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *