رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بیانیه نمایندگان اقلیت دینی ایران در محکومیت اقدام موهن نشریه فرانسوی

12:48 - 05 بهمن 1393
کد خبر: ۲۹۵۱۵
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
خبرگزاری میزان: نمایندگان اقلیت های دینی مجلس با صدور بیانیه ای توهین نشریه شارلی به ساحت پیامبر اسلام(ص) را محکوم کردند.

: نمایندگان اقلیت های دینی مجلس با صدور بیانیه ای توهین نشریه شارلی به ساحت پیامبر اسلام(ص) را محکوم کردند.

به گزارش خبرنگار سیاسی میزان، نمایندگان اقلیت دینی در نشست علنی امروز یکشنبه 5 بهمن 1393 مجلس، با صدور بیانیه ای اقدام نشریه شارلی را در توهین به پیامبر اسلام محکوم کردند.

مهرداد بذرپاش عضو هیات رییسه مجلس بخشی از این بیانیه را به شرح ذیل قرائت کرد:

اخیراً روزنامه شارلی‌ابدو با نشر کاریکاتوری موهن و شرم‌آور بار دیگر به ساحت پیامبر اکرم (ص) و دین مبین اسلام توهین کرده و موجب انزجار و جریحه‌دار شدن احساسات دینی تمامی موحدان و یکتاپرستان جهان شد.

اهانت به اصیل‌ترین ارزش‌های دینی، فرهنگی و تاریخی پیروان ادیان الهی رفتاری غیرعقلانی و غیراخلاقی است که موافق با هیچ یک از اصول و مبانی هویت انسانی نیست.

ایرانیان غیر مسلمان ایران (اقلیت‌های دینی) که همواره بر اساس قانون اساسی و سایر قوانین جاری مملکتی مورد احترام بوده و سابقه همزیستی سرشار از حس برادری با سایر اقشار ملت بزرگ ایران را داشته است، ضمن محکوم کردن این حرکت ضددینی و انسانی، اعتقاد دارند که توهین به هر یک از ادیان توحیدی اهانت به تمامی ادیان توحیدی محسوب می‌گردد.

کارن خانلری نماینده ارامنه شمال، روبرت بگلریان نماینده ارامنه جنوب، یوناتن بت‌کلیا نماینده آشوریان ایران، سیامک مره‌صدق نماینده کلیمیان ایران و اسفندیار اختیاری نماینده زرتشتیان ایران پنج نماینده اقلیت‌های دینی در مجلس شورای اسلامی از امضاکنندگان این بیانیه هستند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *