تذکر نماینده تهران به ظریف درباره پیاده‌روی با کری/ نمایندگان شعار "مرگ بر آمریکا" سر دادند

12:41 - 05 بهمن 1393
کد خبر: ۲۹۵۱۲
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
خبرگزاری میزان: نماینده مردم تهران در مجلس بابت پیاده روی وزیران خارجه ایران و آمریکا تذکر داد و گفت: اگر از این غم بمیریم، رواست. پس از سخنان این نماینده،‌ برخی نمایندگان مجلس شعار "مرگ بر آمریکا" سر دادند.

: نماینده مردم تهران در مجلس بابت پیاده روی وزیران خارجه ایران و آمریکا تذکر داد و گفت: اگر از این غم بمیریم، رواست. پس از سخنان این نماینده،‌ برخی نمایندگان مجلس شعار "مرگ بر آمریکا" سر دادند.

به گزارش خبرنگار سیاسی میزان،‌ در جلسه علنی امروز یکشنبه 5 بهمن 1393 مجلس شورای اسلامی،‌ حمید رسایی طی تذکری به محمدجواد ظریف اظهار کرد: چرا باید با شیطان بزرگ قدم بزنیم در حالی که حتی پیش از انقلاب هم اجازه دیدار شاه ما با سفیر  آمریکا را نمی دادند. در این 35 سال ما کشوری شده بودیم که وزیر ما به رییس جمهور آمریکا اجازه ملاقات نمی‌داد، اما در این 2 سال چه شده که افتخار ما این شده است که با شیطان بزرگ قدم بزنیم؟ چرا باید در مقابل این رفتارها سکوت کنیم؟

عضو کمیسیون اصل نود مجلس از ظریف خواست تا از ملت ایران عذرخواهی کند و گفت: اگر از این غم بمیریم رواست.

وی همچنین از سفر ظریف به فرانسه پس از توهین نشریه شارلی به پیامبر اسلام انتقاد کرد و گفت: یک نشریه هتاک فرانسوی به رسول خدا توهین می‌کند، نخست‌وزیر فرانسه روز بعد از جلسه هیات دولت تصویر توهین‌آمیز را رو به دوربین‌ها می‌گیرد و دولت فرانسه از این نشریه حمایت مالی می‌کند.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: با حمایت دولت فرانسه آن تصویر توهین‌آمیز در تیراژ 5 میلیون نسخه و به 5 زبان به چاپ می‌رسد و وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اول با یک جانی به نام جان کری به پیاده‌روی می‌رود و بعد می‌گوید آقای کری هم پیشنهاد کرده من به فرانسه سفر کنم.

وی ادامه داد: جناب آقای روحانی، اگر در مجله هتاک شارلی ابدو به جای تصویر توهین‌آمیز رسول خدا(ص) کاریکاتور رییس جمهور ایران را کشیده بود و دولت فرانسه از آن کاریکاتور حمایت کرده بود و نخست‌وزیر ملعون فرانسه آن تصویر را به سمت دوربین‌ها می‌گرفت، باز هم اجازه می‌دادید وزیر امور خارجه به فرانسه سفر کند.

به گزارش میزان، پس از سخنان نماینده تهران،‌ جمعی از نمایندگان در مجلس شعار "مرگ بر آمریکا" سر دادند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *