تماس 21 هزار نفر با سامانه 137 برای گردشگری تهران در نوروز

12:06 - 13 فروردين 1396
کد خبر: ۲۹۴۵۹۰
رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران گفت:از ۲۸ اسفند تا ۱۱ فروردین، ۲۱ هزار نفر با سامانه ۱۳۷ تماس گرفته اند.
برج میلادبه گزارش خبرنگار گروه جامعه ،فرزاد هوشیار پارسیان در خصوص خدمات گردشگری شهرداری تهران در نوروز امسال، اظهار داشت: امسال در صد نقطه از شهر تهران ایستگاه های اطلاع رسانی داشتیم. در این ایستگاه ها بسته های تهران گردی ارائه می شد و درون این بسته ها یک نقشه تهران گردی به علاوه مهندسی تورهای تهران گردی و مراکز تخفیف دار شهر معرفی شده بود.

وی تورهای تهران گردی را یکی از مهم ترین اقدامات ستاد گردشگری در نوروز امسال دانست و افزود: در ایام نوروز ۲۴ تور تهران گردی طراحی کردیم. از این تورها بیش از ۱۰ تور به باغ موزه دفاع مقدس و ۱۰ تور مربوط به ارگ تهران و حصار ناصری مربوط به قلب تاریخی تهران و منطقه ۱۲ بود. ۱۴ تور هم اماکن گردشگری برج میلاد، برج آزادی و برج طغرل بود که پر طرفدارترین تور بود.

رییس ستاد گردشگری شهرداری تهران با اشاره به اینکه بازدید از اماکن جدید گردشگری تهران مثل باغ موزه دفاع مقدس، پل طبیعت، دریاچه شهدای خلیج فارس و ... هم به صورت ویژه در قالب تور طراحی شده بود، تصریح کرد: میانگین قیمت تورها برای هر نفر ۲۰ هزار تومان بود و ۲۱ هزار نفر با سامانه ۱۳۷ تماس گرفتند تا از این تورها استفاده کنند.

به گفته هوشیار پارسیان ۵ تور یک روزه، ۹ تور نیم روزه، ۱۰ تور قلب تاریخی تهران و تورهای پیاده روی برای اولین بار در تورهای نوروزی گنجانده شده است و تورهای سبز تحت عنوان تورهای گردشگری دوچرخه سواری در میدان مشق و میدان ارگ نیز از تورهای گردشگری دوچرخه سواری بودند.

وی با اشاره به اینکه در این ۲۴ تور تلاش شده است شان و شخصیت گردشگران حفظ شود، تاکید کرد: در تورهای گردشگری از اتوبوس های وی آی پی به همراه لیدرهای آموزش دیده و پک پذیرایی استفاده شد.

رییس ستاد گردشگری شهردار تهران توزیع تهران کارت در ایستگاه های ستاد گردشگری را از خدمات ویژه ستاد عنوان کرد و گفت: در این کارت ها برای شهروندان صد خدمت تفریحی، گردشگری، فرهنگی و ورزشی تعریف شده است. استفاده از بی آر تی، مترو و اتوبوس های شرکت واحد با استفاده از این کارت ها رایگان است.

هوشیار پارسیان ادامه داد: برخی از مراکز گردشگری با تهران کارت از ۵۰ تا ۷۰ درصد تخفیف دارد. باغ موزه هنر ایرانی، خانه موزه شهید چمران و شهید بهشتی، حمام نواب و ... رایگان و باغ موزه قصر، خانه موزه انتظامی و ... ۷۰ درصد تخفیف داشتند. سینماها نیز از تخفیف ۱۰ درصدی بهره مند بودند.

به گفته وی ۱۰ مجموعه ورزشی شهرداری تهران در ایام نوروز امسال به شهروندان خدمات رسانی می کردند و شهروندان می توانستند با ارائه تهران کارت از تخفیف های ۵۰ درصدی در این مراکز استفاده کنند.

رییس ستاد گردشگری شهرداری تهران با اشاره به استقبال حدود ۴ هزار خانوار از اسکان های ستاد گردشگری، عنوان کرد: اسکان های ستاد گردشگری از دیگر خدمات رایگان شهرداری تهران در تعطیلات بود که بیشتر در سوله های مدیریت بحران برای اینکه تست گرمی بر تجهیزات سوله های بحران باشد، بنا شد.

هوشیار پارسیا ادامه داد: اسکان های رایگان در ۱۱ منطقه و خدماتی چون وای فای رایگان، حمام، سرویس بهداشتی، چادرهای خانوادگی، گرمخانه برای طبخ غذا بود. در برخی از مناطق با کمک شهروندان صبحانه و کارواش رایگان هم در اختیار مسافران قرار داده شد.

وی با اشاره به اینکه ۸۷ هزار بسته تهران گردی فروخته شده است، افزود: هر سال این بسته ها به طور رایگان در اختیار شهروندان قرار می گرفت، ولی امسال هر بسته که شامل یک تهران کارت و نقشه تهران گردی بود به هزار تومان فروخته شد.

رییس ستاد گردشگری شهرداری تهران تصریح کرد: امسال ۳ هزار و ۴۳۴ نفر از خانواده معظم شهدا به طور رایگان از تورهای گردشگری شهرداری استفاده کردند.

هوشیار پارسیان رینگ شمیران گردی با دو مسیر نیاروان و تجریش- پارک وی را از دیگر دیگراقدامات ستاد گردشگری شهرداری بر شمرد و عنوان کرد: امسال توانستیم خانه های قدیمی مثل خانه علا السلطنه را برای بازدید عموم بازگشایی کنیم. همچنین در منطقه ۱۱ منزل تیمور تاش را باز گشایی کردیم.  
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *