رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

استیصال واشنگتن از قدرت موشکی تهران/ پاسخی که فرمانده سپاه به گستاخی آمریکایی‌ها داد/ اگر دور تا دور کشور را دیوار بکشند، تولید موشک متوقف نخواهد شد

9:33 - 13 فروردين 1396
کد خبر: ۲۹۴۵۰۷
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
آمریکایی‌ها باید بدانند که تحرکاتشان برای متوقف کردن برنامه موشکی جمهوری اسلامی ایران هیچگونه خللی را در این روند روبه رشد ایجاد نخواهد کرد و توسعه سیستم موشکی کشور که کاملا دفاعی و بازدارنده است و قدمتش به بیش از سه دهه می‌رسد، همچنان به مانند سال‌های گذشته استمرار خواهد داشت و این گزاره‌ای است که مورد تاکید و اجماع همه مقامات و مسئولان کشورمان از هر جناح با هر تفکری است.
گروه سیاسی: درست در نخستین روز سال 96، آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه ایران اعمال کرد؛ بهانه این تحریم‌ها، فعالیتهای موشکی کشورمان است؛ حوزه‌ای که مقامات ایرانی بارها بر بازدارندگی آن تاکید کرده‌اند و سایر کشورها بویژه دوّل متخاصمی نظیر آمریکا را از اعلام نظر پیرامون آن منع کرده‌اند.
 
در تحریم‌ جدید آمریکا علیه کشورمان که ذیل  قانون عدم اشاعه وضع شده، 30 نهاد و فرد مستقر در چین، امارات و کره شمالی به بهانه مساعدت و همکاری با ایران در پروژه موشکی‌اش به مدت دو سال هدف قرار گرفته‌اند و از هرگونه دادوستد با بنگاه‌های آمریکایی و بهره‌گیری از چرخه دلار در معاملاتشان منع شده‌اند.
 
البته 30 نهاد و فرد تحریم شده، از طرف آمریکایی‌ها به همکاری موشکی با دولتهای سوریه و کره شمالی نیز متهم شده‌اند؛ اما بنا بر اطلاعیه وزارت خارجه آمریکا، در میان آن 30 فرد و نهاد، 11 مورد صرفا به سبب انتقال کالا، خدمات یا فن‌آوری‌هایی که به توسعه سیستم موشکی ایران یاری رسانده است، تحریم شده‌اند. با این حال، آمریکایی‌ها در میان 19 شرکت تحریم‌شده دیگر نیز برخی را متهم به ارتباط با توسعه سیستم موشکی ایران کرده‌اند. به عبارت دیگر علت اصلی و نقطه کانونی تحریم‌های جدید آمریکایی‌ها، سیستم موشکی بازدارنده و دفاعی ایران اسلامی است و قید نام دو کشور دیگر نیز صرفا برای خالی نماندن عریضه است.
 
استیصال آمریکایی‌ها از قدرت موشکی ایران/ اگر دور تا دور کشور را دیوار بکشند،تولید موشک متوقف نخواهد شد/ توانمندی موشکی، الگوی موفق پیشرفت 
 
اعتراف یک مقام آمریکایی: تحریم‌های موشکی بی‌فایده است
 
چند روز پس از اعلام و اعمال تحریم جدید آمریکا علیه ایران، یکی از مقامات عالیرتبه وزارت خارجه این کشور به پایگاه «واشنگتن‌فری‌بیکن» گفت«وضع این تحریم‌ها به تنهایی قادر به متوقف کردن برنامه موشک بالیستیک ایران نخواهد بود».
 
این مقام آمریکایی همچنین گفت که«ما اقدامات متعددی را برای کند کردن برنامه موشکی ایران و جلوگیری از پیشرفت آن مد نظر داریم و این اقدامات، تنها تحریم‌ها را شامل نمی‌شوند»!

اگر دورتا دور ایران را دیوار بکشند،تولید موشک متوقف نخواهد شد
 
اما پاسخ دقیق این مقام آمریکایی را پیش‌تر سردار حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران داده است؛ این مقام نظامی کشورمان در اسفندماه 94 در برنامه «تیتر امشب» شبکه خبر گفت:«اگر دورتا دور ایران را دیوار بکشند و هیچ چیزی به ایران وارد نشود، تولید این موشک متوقف نخواهد شد. یعنی از معادن چادرملو تا شهرهای موشکی همه داخل کشور ساخته شده و نیازی به جایی نداریم».
 
استیصال آمریکایی‌ها از قدرت موشکی ایران/ اگر دور تا دور کشور را دیوار بکشند،تولید موشک متوقف نخواهد شد/ توانمندی موشکی، الگوی موفق پیشرفت 
 
تجلیل فرمانده معظم کل قوا از توانمندی موشکی
 
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در دیداری که اسفندماه 94  با اعضای مجلس خبرگان داشتند هنگام صحبت درباره خودکفایی و لزوم نگاه به ظرفیت‌های داخلی در حوزه‌های مختلف، به سخنان این فرمانده سپاه اشاره کردند و فرمودند:«دیروز شنیدم که این فرمانده محترم سپاه که در تلویزیون راجع به این موشک‌ها و مانند اینها صحبت می‌کرده، گفته است که اگر تمام اطراف کشور ما را هم حصار بکشند که هیچ‌چیزی وارد نشود و هیچ‌چیزی خارج نشود، ما در ساخت این موشک‌ها دچار مشکل نمی‌شویم؛ این یعنی پیشرفت. جوری بایستی حرکت بکنید که اگر چنانچه تحریم هم بکنند و فشار هم وارد بیاورند، پیشرفت شما متوقف نشود.»
 
سردار حاجی زاده اوایل فروردین سال گذشته نیز در یک مصاحبه تلویزیونی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه «آمریکایی‌ها افراد و شرکت‌هایی را به‌بهانه مرتبط بودن با توان دفاعی و موشکی تحریم می‌کنند، آیا این تحریم‌ها صدمه‌ای به توان موشکی ما وارد نمی‌کند؟» تصریح کرد:«این اقدامات با قصد ترساندن مسئولان ما انجام می‌شود، یعنی هیچ خاصیتی ندارد. قبلاً‌ هم گفته‌ایم اگر دور تا دور کشور ما را حصار بکشند تولید موشک در ایران متوقف نخواهد شد، آنها دارند مسئولان ما را از تهاجم نظامی و تحریم می‌ترسانند. این ترس بزرگترین تهدید برای ماست. توصیه ما به مسئولان این است که نترسند و نگران نباشند.»
 
استیصال همراه با یاوه گویی آمریکایی‌ها از قدرت موشکی ایران/ پاسخی که فرمانده سپاه یک سال پیش به گستاخی آمریکایی‌ها داد/ اگر دور تا دور کشور را دیوار بکشند،تولید موشک متوقف نخواهد شد 
 
اما آمریکایی‌ها نیز باید بدانند که تحرکاتشان برای متوقف کردن برنامه موشکی جمهوری اسلامی ایران هیچگونه خللی را در این روند روبه رشد ایجاد نخواهد کرد و توسعه سیستم موشکی کشور که کاملا دفاعی و بازدارنده است و قدمتش به بیش از سه دهه می‌رسد، همچنان به مانند سال‌های گذشته استمرار خواهد داشت و این گزاره‌ای است که مورد تاکید و اجماع همه مقامات و مسئولان کشورمان از هر جناح با هر تفکری است.
 
توانمندی موشکی؛ الگوی موفق پیشرفت کشور
 
رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز که فرمایشات و بیاناتشان به مثابه چراغ راه برای مسئولان نظام جهت به تعالی رساندن کشور است، به کرات به معرفی توان دفاعی و توسعه برنامه موشکی به ‌عنوان یک الگوی موفق از پیشرفت کشور تأکید داشتند؛ معظم‌له در 30 فروردین 94 در جمع فرماندهان عالیرتبه نیروهای مسلح فرمودند:«پیشرفت‌هایی که تا امروز نیروهای مسلح ما داشته‌اند نمونه است. یعنی در سطح کشور با اینکه خوشبختانه کشور ما از لحاظ پیشرفت‌های علمی و فناوری یک سطح قابل قبول و برجسته‌ای در دنیا دارد، اما در بین مجموعه‌ پیشرفت‌ها، پیشرفت‌های تسلیحاتی و پیشرفت‌های نظامی ما جزو برترین‌ها است . آن مقداری که ما در طول این سالها توانسته‌ایم تجهیزات و امکانات کشور را پیش ببریم، در این فاصله‌ زمانی، در این مقطع زمانی، با این فشارها، با این تحریم، با این کمبود منابع، یک کار بسیار فوق‌العاده است؛ بسیار فوق‌العاده است.»
 

  


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *