به رویه موجود در خلیج فارس ادامه می دهیم/ هر شناوری را که بخواهیم مورد سوال قرار می دهیم

11:33 - 12 فروردين 1396
کد خبر: ۲۹۴۲۲۱
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: ما در آبهای سرزمینی متعلق به ایران و در منطقه آزاد کشتیرانی اجازه حضور داریم و اجازه داریم از رفتار هرنوع شناوری که احتمال می دهیم برای امنیت ملی ما موجبات تهدید و خطری فراهم کند، سوال و مواظبت کنیم و حتما به این رویه در نیلگون خلیج فارس ادامه می دهیم.
نوریان
اردشیر نوریان رئیس کمیته دفاعی مجلس نماینده مردم شهرکرد در گفت و گو با خبرنگار گروه سیاسی درباره حضور آمریکا در خلیج فارس اظهار داشت: حضور آمریکائی‌ها در خلیج فارس برای اولین بار نیست و مطمئنا آخرین بارشان هم نخواهد بود.

وی ادامه داد: دو بحث وجود دارد یکی اینکه این شناورها اساسا در دریاهای آزاد براساس حقوق بین الملل امکان حضور دارند یاخیر؟ پاسخ آن مثبت است، اما در باره علت و تاثیر حضورشان که چه میزان اثری دارد ما روی این موضوع بحث داریم. 

این عضو کمیسیون امنیت ملی تصریح کرد: براساس سیاست تهاجمی ایالات متحده آمریکا در منطقه هرازچندگاهی که سیاست های منطقه ای شان با شکست روبرو می شود و یا با در حاشیه قرار گرفتن متحدان منطقه ای شان با انجام این گونه اقدامات به عنوان یک حرکت ایذایی، نمایشی و مانوری برای روحیه دادن به همپیمانان و اثر گذاشتن در تصمیمات و رفتارهای تصمیم گیران منطقه ای چنین اقداماتی را انجام می دهند.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: البته درباره جمهوری اسلامی اینگونه رفتارها نتیجه عکس داده است یعنی تا الان نمونه ای را سراغ نداریم که کشور ما در سیاست خارجی منطقی که در منطقه دنبال می کند به خاطر این گونه رفتارها و حضور قدرت ها و یا ناوهای نظامی آمریکایی رفتار حق خود را که در منطقه مبتنی بر یک سیاست اصولی، مقتدرانه و دفاع سرزمینی است را تغییر دهد. بنابراین این گونه مانورها بر رفتار ما تغییری نخواهد داشت. 

نوریان در پاسخ به این سوال که فرمانده ارتش آمریکا شمار مزاحمت های ایران برای کشتی های آمریکایی را در سال گذشته 300 عنوان معرفی می کند، گفت: این ها حرف هایی است که برای توجیه رفتارهای زیاده خواهانه خودشان می زنند.

وی افزود: به هرحال ما در آبهای سرزمینی خودمان در آبهای متعلق به ایران و در منطقه آزاد کشتیرانی اجازه حضور داریم و اجازه داریم از رفتار هرنوع شناوری که احتمال می دهیم برای امنیت ملی ما موجبات تهدید و خطری فراهم کند، سوال و مواظبت کنیم و حتما به این رویه در  نیلگون خلیج فارس ادامه می دهیم. 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *