اسلام‌هراسی و انتشار کاریکاتورهای موهن 2 تیغه یک قیچی هستند/ 1+5 با اسلام مسأله دارد

16:17 - 04 بهمن 1393
کد خبر: ۲۹۴۲۱
خبرگزاری میزان: امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه اسلام هراسی و انتشار کاریکاتورهای موهن 2 تیغه یک قیچی هستند، گفت: 1+5 که اعضای آن را اروپایی ها و آمریکایی ها تشکیل می دهند، با اسلام مسأله دارند.

: امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه اسلام هراسی و انتشار کاریکاتورهای موهن 2 تیغه یک قیچی هستند، گفت: 1+5 که اعضای آن را اروپایی ها و آمریکایی ها تشکیل می دهند، با اسلام مسأله دارند.

آیت الله سید احمد خاتمی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی میزان، با بیان اینکه کاریکاتور موهن مجله شارلی ابدو فرانسه در سلسله حلقه های زنجیره اهانت به اسلام قرار دارد، تاکید کرد: این اولین بار نیست که چنین کاریکاتورهایی منتشر شده و پیش از این هم مواردی از این دست از جمله فیلم هایی موهن نیز تولید و منتشر شده است.

عضو ارشد جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه این یکی از آن اقدامات زنجیره ای یاد شده، تشکیل حلقه های توطئه علیه اسلام ناب است، افزود: این موضع از منظرهای مختلف قابل توجه و بررسی است.

وی با بیان اینکه نخستین مسأله مورد توجه در انجام چنین اقداماتی در توهین به مقدسات، نفس این دست پاچگی ها و صورت دادن کارهای نابخرادانه است، اظهار کرد: به نظر می رسد اصلی ترین دلیل شکل گیری چنین اقداماتی علیه مقدسات، قدرت گرفتن اسلام ناب محمدی باشد.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه اگر چنین قدرتی در گسترش نفوذ اندیشه های اسلامی در جهان نبود، این همه شیطنت وجود نداشت، در توضیح دومین نکته در این ماجرا، گفت: این حرکات و تبلیغات نشان می دهد اگر آن ها می توانستند از طریق شیوه های دیگر اسلام را از چشم مردم بیندازد، این کار را انجام می دادند.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: اسلام هراسی از یکسو و تهدید اسلام با کاریکاتورهای به این شکل از سوی دیگر 2 تیغه ی یک قیچی هستند که می خواهند جلوی گسترش و نفوذ اسلام ناب محمدی در جهان را بگیرند.

وی تاکید کرد: آنچه امروز در جهان به عنوان گسترش اندیشه های ناب اسلامی مطرح است و دشمنان تلاش دارند جلوی آن را با اقداماتی نظیر انتشار کاریکاتورها و فیلم های موهن بگیرند، برآمده از ام القرای جهان اسلام یعنی جمهوری اسلامی ایران است.

آیت الله خاتمی در توضیح آخرین نکته درباره اقدامات موهن علیه مقدسات اسلامی، عنوان کرد: در ورای همه اینها باید متوجه یک مطلب دیگر شد و آن مطلب این است که گروه 1+5 که اکثریت آن را اروپایی ها و آمریکایی ها تشکیل می دهند، با اسلام مسأله دارند.

وی ادامه داد: آن ها با حضور قوی اسلام مشکل دارند و می دانند ایران بمب اتم ندارد و در پی ساخت بمب اتم نیز نیست.

امام جمعه موقت تهران خاطر نشان کرد: وقتی همه این رفتارها را کنار یکدیگر بگذاریم، متوجه می شویم که جهان اسلام راهی جز مقاومت در برابر اینگونه اقدامات ندارد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *