اولویت‌بندی تجهیزات استانی مرکز داده‌های آموزش و پرورش برای تامین اعتبار

15:10 - 04 بهمن 1393
کد خبر: ۲۹۴۰۵
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان: مدیرکل دفتر وزارتی آموزش و پرورش، با بیان اینکه در هفته جاری کارگروه مشترک وزارت فناوری و اطلاعات و آموزش و پرورش برای اولویت بندی اطلاعات مرکز داده ها تشکیل جلسه خواهد داد، گفت: در این جلسه خدمات و تجهیزات مورد نیاز هر استان تعیین می‌شود تا بودجه مورد نیاز از سوی وزارت ارتباطات تامین شود.

: مدیر کل دفتر وزارتی آموزش و پرورش، با بیان این مطلب که در هفته جاری کارگروه مشترک وزارت فناوری و اطلاعات و آموزش و پرورش برای اولویت بندی اطلاعات مرکز داده ها تشکیل جلسه خواهد داد، گفت: در این جلسه خدمات و تجهیزات مورد نیاز  هر استان تعیین می شود تا بودجه مورد نیاز از سوی وزارت ارتباطات تامین شود.

محمد فاضل در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی میزان، با اشاره به جزئیات مرکز داده وزارت آموزش و پرورش که به تازگی افتتاح شده است، تصریح کرد: نیازهای اساسی در نظام آموشی کشور ازجمله تمامی اطلاعات مربوط به دانش‌آموزان، کارکنان و فرهنگیان به صورت متمرکز در این مرکز جمع‌آوری، تجزیه و تحلیل می‌شود.

گسترش خدمات آموزشی و پژوهشی در فضای مجازی

وی ادامه داد: به این ترتیب اطلاعات وزارت آموزش و پرورش به روز خواهد شد همچنین سرویس‌های پست الکترونیکی، ابلاغ آیین نامه‌ها، ارائه نسخه‌ها الکتریکی کتاب های درسی و راهنمای معلم با کمک اطلاعات جمع آوری شده در این مرز به روز خواهند شد. علاوه براین در زمینه ارتقاء مهارت دانش‌آموزان، و فرهنگین در ارتباط با حوزه آی تی و آی سی همچنین گسترش خدمات آموزشی و پژوهشی در فضای مجازی محتوای خدمات آموزشی و توسعه سرویس ‌های کاربردی آموزش و پرورش، توسعه شبکه های یاد گیری با کمک و مشارکت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز امکان پذیر خواهد شد.

تشکیل جلسه کارگروه مشترک در هفته جاری

مدیر کل دفتر وزارتی آموزش و پرورش، با بیان این مطلب که در هفته جاری کارگروه مشترک وزارت فناوری و اطلاعات و آموزش و پرورش برای اولویت بندی اطلاعات مرکز داده ها تشکیل جلسه خواهد داد، مطرح کرد: در این جلسه خدمات و تجهیزات مورد نیاز برای تمامی مراکز آموزش کشور بررسی و متناسب با نیاز هر استان بخش نرم افزاری و سخت افزاری تعیین اعتبار می شود تا بودجه مورد نیاز از سوی وزارت ارتباطات تامین شود.

فاضل در خاتمه گفت: این مرکز متعلق به آموزش و پرورش است و هیچ نیروی جدیدی برای فعالیت در این مرکز استخدام نمی‌شود. به عبارتی کارکنان حوزه معاونت مرکز اطلاع رسانی و فناوری وزارت آموزش و پرورش فعالیت های مربوط به این بخش را انجام خواهند داد. البته برنامه های مربوط به اقدامات سخت افزاری این مرکز در قالب پیمانکاری انجام می شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *