مستوره: در فصل جدید لیگ، میزبان را با دقت بیشتری انتخاب کنند/ وزنه‌برداران خوب در اول فصل جذب می‌شوند

4:30 - 11 فروردين 1396
کد خبر: ۲۹۴۰۱۶
سرمربی تیم وزنه‌برداری رعد پدافند تهران گفت: در فصل جدید لیگ باید در انتخاب میزبان‌ها دقت بیشتری شود.
حسین مستوره در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی ، در مورد وضعیت تیم وزنه‌برداری رعد پدافند تهران اظهار داشت: در سال گذشته از عملکرد تیم راضی بودم اما به هر حال تیم‌هایی مانند ذوب‌آهن، ملی حفاری و نفت قراردادهای بهتری دارند، بنابراین وزنه‌برداران خوب را در همان اول فصل جذب می‌کنند و باقی‌مانده‌ها برای تیم‌های نظامی می‌مانند اما با تمام این تفاسیر ما اردو گذاشتیم و پیشرفت زیادی هم کردیم.

وی در خصوص برگزاری مسابقات ارتش‌های جهان تصریح کرد: در این باره هنوز برنامه‌ریزی نشده است، البته قول‌هایی داده شده که این رقابت‌ها برگزار می‌شود اما هنوز صددرصد نیست. ما اولین تیم نظامی بودیم که توانستیم عنوان نایب‌قهرمانی را در لیگ برتر کسب کنیم. برای مسابقات جام باشگاه‌های آسیا تمام برنامه‌ریزی‌های‌مان را انجام  می‌دهیم. گفته‌اند تیم پدافند نمی‌خواهد در جام باشگاه‌های آسیا شرکت کند ولی ما تمام تلاش‌مان را به کار می‌گیریم تا به بهترین نحو در این رقابت‌ها حضور پیدا کنیم.

سرمربی تیم وزنه‌برداری رعد پدافند تهران با اشاره به خدمات تیم‌های نظامی افزود: در گذشته دوران مقدس سربازی معضلی برای ورزشکاران شده و زندگی ورزشی وزنه‌برداران را تحت‌الشعاع قرارداده بود و بسیاری از استعدادها از قهرمانی دور می‌شدند اما تیم‌های نظامی، نفراتی را که مستحق رفتن به تیم ملی هستند را جذب می‌کند و در اختیار تیم ملی قرار می‌دهد بدون اینکه ورزشکار به خدمت برود. برای نمونه محمدرضا براری در زمان آموزشی به المپیک فرستاده شد.

مستوره در در مورد مزیت‌های تست دوپینگ در لیگ برتر گفت: اینکه در لیگ برتر تست دوپینگ گرفته می‌شود بسیار خوب است و تأثیر مثبتی دارد چون با توجه به اینکه وزنه‌برداری رشته سنگینی است ممکن است ملی‌پوش آسیب ببیند و کادر فنی مجبور باشد از وزنه‌برداران لیگ برتر جایگزین کند بنابراین زمانی که تست دوپینگ از قبل گرفته شده خیال همه راحت است که ورزشکار پاک به اردو دعوت شده و بعداً مشکلی ایجاد نمی‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در ابتدای هر سال برای تشکیل جلسه‌ای نظر خواهی می‌شود. تنها مشکلی که وجود دارد بحث میزبانی مسابقات لیگ است، در هفته چهارم  سالن از نظر امکانات ضعیف بود و با مشکل مواجه شدیم. سالن خیلی سرد بود و این موضوع باعث آسیب‌دیدگی می‌شود و حتی برخی از وزنه‌برداران عضو تیم ملی بودند. بنابراین این مسئله به خود تیم ملی هم ضربه می‌زند. پس باید در مورد انتخاب میزبان دقت بیشتری شود و استانداردهایی در نظر بگیرند تا هم ورزشکار آسیب نبیند و هم کیفیت مسابقات بالا برود.
 


برچسب ها: وزنه برداری

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *