روحانی: در محصولات کشاورزی به سمت خودکفایی حرکت کرده‌ایم

14:46 - 10 فروردين 1396
کد خبر: ۲۹۳۹۹۷
دسته بندی: سیاست ، عمومی
رئیس جمهور گفت: تولیدات مختلف چوبی در کشور، می تواند تحرک خوبی برای تولید و اشتغال به وجود آورد.
روحانی  به گزارش گروه سیاسی ، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز پنجشنبه در مراسم افتتاح همزمان طرح های عمرانی، زیربنایی، بهداشتی، درمانی، مخابراتی، بندری، صنعتی و کشاورزی که به صورت ویدئوکنفرانس در منطقه آزاد انزلی برگزار شد، افزود: تولید چوب به لحاظ کاشت نهال، کاری ارزشمند هم برای محیط زیست و هم برای سلامت مردم اهمیت دارد و سربلندی کشور است.
 
وی با اشاره به حضور خود برای افتتاح واحدهای صنعتی آرین تخته و آرین مریم از گروه صنعتی آرین سعید در شهرک صنعتی سپیدرود رشت اظهار کرد: بسیار خوشحال شدم که مدیر همین بخش تولیدی اعلام کرد که کاملاً آمادگی داریم در هر جای کشور، زمین در اختیار ما گذاشته شود و برای تولید چوب و کاشت درخت اقدام کنیم.
 
رئیس جمهوری بیان داشت: مدیر این شرکت تولیدی اعلام کرده که در غرب و شمال کشور و در استان خوزستان برای تولید چوب و کاشت درخت آمادگی دارند.
 
وی با بیان این که در استان سرسبز گیلان تلاش و سرمایه گذاری انجام شده، تصریح کرد: امروز واحدهای مختلف صنعتی ، آماده افتتاح و بهره برداری است.
 
 واحدهای صنعتی آرین تخته و آرین مریم از گروه صنعتی آرین سعید که با سرمایه گذاری بخش خصوصی وارد مدار تولید شده اند، امروز (پنجشنبه) به بهره برداری رسید.
 
مجتمع آرین تخته با تولید سالانه 250 هزار مترمکعب فیبر خام و روکش، با 2 هزار و 500 میلیارد ریال سرمایه گذاری، در مساحتی با 150 هزار مترمربع و 81 هزار و 500 مترمربع زیربنا، برای 350 نفر اشتغال زایی کرده است.
 
همچنین مجتمع آرین مریم با تولید 200 هزار مترمکعب فیبرخام و روکش و 2 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری، برای 250 نفر اشتغال زایی کرده است.
 
شرکت پارکو ( آریا پویا) تولید کننده قطعات MDF که از چوب ، ضایعات چوب و درخت های زراعی در استان تهیه می شود نیز با دستور رئیس جمهوری افتتاح شد.

 در خودکفایی محصولات کشاورزی و غذایی، کار بزرگی شده است

 
رئیس جمهوری همچنین در آیین بهره برداری از طرح های جهاد کشاورزی گیلان، اقدامات صورت گرفته در زمینه خودکفایی در بخش محصولات کشاورزی و غذایی را کاری بسیار بزرگ و نیازمند اطلاع رسانی خواند.
 
حجت الاسلام حسن روحانی اظهار کرد: مردم ما باید به خاطر توفیقات کسب شده در بخش کشاورزی و حرکت مستمر در مسیر خودکفایی و خوداتکایی، شکرگزار خداوند باشند.
 
وی یادآور شد: در سه سال و نیم گذشته به طور مرتب در محصولات کشاورزی به سمت خودکفایی حرکت کرده ایم و در برخی محصولات مثل گندم، به خوداتکایی رسیده ایم و در برخی دیگر مانند تولید شکر در مسیر خودکفایی هستیم.
 
حجت الاسلام روحانی با بیان اینکه ظرفیت سردخانه های کشور را به سرعت در حال افزایش داریم، تصریح کرد : این امر به معنای پایدار کردن محصولات و تلاش برای استفاده از فناوری در خودکفایی و برنامه ریزی از تولید تا سفره مردم است.
 
رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: توسعه سردخانه ها به معنی نگهداری درست و ذخیره سازی برای تمام فصول و توجه به سلامت مردم است.
 
وی با اشاره به اجرای طرح پرورش ماهی در قفس در شمال و جنوب کشور افزود: این کار به معنای کاهش اتکای مردم به گوشت قرمز و تولید ماهی بعنوان غذای سالم است و باید گفت در سال تولید و اشتغال به ویژه در بخش کشاورزی، کار ارزنده ای انجام گرفته است.
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *