افتتاح مجتمع بندری کاسپین و آغاز احداث بزرگترین اسکله گردشگری دریای خزر در انزلی

14:11 - 10 فروردين 1396
کد خبر: ۲۹۳۹۹۱
دسته بندی: سیاست ، عمومی
با حضور رئیس جمهور، مجتمع بندری کاسپین افتتاح و عملیات احداث بزرگترین اسکله گردشگری دریای خزر و بزرگترین آکواریوم کشور در منطقه آزاد انزلی آغاز شد.
افتتاح مجتمع بندری کاسپین
به گزارش گروه سیاسی ، در ادامه سفر حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری به استان گیلان، دو پست از اسکله‌های مجتمع بندری کاسپین منطقه آزاد انزلی به عنوان بزرگترین بندر ایران در دریای خزر افتتاح و عملیات اجرایی احداث بزرگترین اسکله گردشگری دریای خزر و همچنین بزرگترین آکواریوم و باغ خزندگان ایران که با ‏مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی انجام می شود، آغاز شد.‏
 
مجتمع بندری کاسپین در منطقه آزاد انزلی با 22 پست اسکله ، 2 موج شکن به طول 5 هزار و 100 متر در دست ساخت است. با ساخت اسکله‌‌های بندر کاسپین برای یک هزار و 500 نفر اشتغال مستقیم و اشتغال غیر مستقیم بسیاری همچون آمد و رفت کشتی‌ها، حمل بار و تجارت ایجاد و به پویاشدن اقتصاد منطقه کمک شایان توجهی می‌کند.
 
مجتمع مارینای منطقه آزاد انزلی نیز مجتمع گردشگری دریایی است که دارای بخش هایی نظیر اسکله قایق های تفریحی، هتل، رستوران دریایی، مرکز ورزش های دریایی، امکانات تفریحی مرتبط با ساحل و دریاست و با برخورداری از پس کرانه های ساحلی، وجود این مجتمع موجب تحول عظیمی در گردشگری دریایی می شود.
 
در این مجتمع که تا پایان سال جاری مراحل ساخت آن به اتمام می رسد، امکان پهلوگیری 350 قایق مسافری و تفریحی به صورت همزمان و کشتی کروز در این اسکله فراهم خواهد بود.
 
مراحل احداث بزرگترین آکواریوم و باغ خزندگان کشور نیز با سرمایه گذاری 30 میلیون یورویی خارجی امروز با حضور رئیس جمهوری آغاز شد. این پروژه گردشگری در مدت 36 ماه در فضایی به مساحت 10 هزار متر مربع ساخته می شود و مشتمل بر بزرگترین آکواریوم و باغ خزندگان کشور، شهربازی سرپوشیده، سینماهای چند بعدی، سوئیت های اقامتی، تونل آکواریوم و سایر بخش های تجاری و خدماتی است.
 
پیش از این مراسم نیز با حضور حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری، دو واحد بزرگ صنعتی تولید چوب در رشت افتتاح شد.
 
در جریان سفر یک روزه رئیس جمهوری به گیلان، طرح های عمرانی، زیربنایی، بهداشتی، درمانی، مخابراتی، بندری، صنعتی و کشاورزی با 25 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری افتتاح می شود.
 
با بهره برداری از این طرح ها برای بیش از سه هزار و 600 نفر اشتغال ایجاد شده و هزاران اشتغال غیرمستقیم نیز خواهد داشت. از مجموع مبلغ سرمایه گذاری، بیش از 16 هزار میلیارد ریال مربوط به بخش خصوصی است.
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *