حضور آمریکا در منطقه اضافی است/ لازم باشد افسرانشان را دستگیر و تنبیه می کنیم

12:43 - 10 فروردين 1396
کد خبر: ۲۹۳۹۶۰
دسته بندی: سیاست
مشاور رئیس مجلس گفت: آمریکاییها هستند که بیخود وارد منطقه شده اند و باید هرچه سریعتر از این منطقه خارج شوند و کشورهای منطقه و در راس آنها جمهوری اسلامی ایران به اندازه کافی اقتدار لازم را داشته و می توانند در منطقه تامین امنیت کنند.
حقیقت پور
منصور حقیقت پور مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی و نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم در گفت و گو با خبرنگار گروه سیاسی میزان درباره حضور نیروهای نظامی آمریکایی درآبهای خلیج فارس بیان داشت: آمریکایی‌ها باید توضیح دهند در خلیج فارس واقعا چه می کنند؟ 

وی ادامه داد: کشور آمریکا با خلیج فارس بیش از 10 هزارکیلومتر فاصله دارد، آنها با حضورشان در این منطقه جای ما را تنگ کرده و مشکلاتی را برای ما ایجاد می کنند و سپاه هم وطیفه قانونی و اصلی خود را در مواجهه با آنها انجام می دهد. 

این عضو سابق کمیسیون امنیت ملی تصریح کرد: آمریکاییها هستند که بیخود وارد منطقه شده اند و باید هرچه سریعتر از این منطقه خارج شوند و کشورهای منطقه و در راس آنها جمهوری اسلامی ایران به اندازه کافی  اقتدار لازم را داشته و می توانند در منطقه تامین امنیت کنند. 

حقیقت پور بیان داشت: آمریکاییها در این منطقه حضور اضافی دارند و با پرویی تمام مطرح می کنند که ایران مزاحم آنها می شود، اصلا آنها بیخود کرده اند که وارد این منطقه شده اند.

وی ادامه داد: البته که ما هیچ مزاحمتی نداریم و از مرزهای قانونی خودمان دفاع و حفاظت می کنیم.

مشاور رئیس مجلس تاکید کرد: به هیچ وجه  از این تشرهای آمریکاییها نخواهیم ترسید و لازم هم باشد افسران و تفنگدارانشان را ذلیل، دستگیر و تنبیه شان می کنیم. 

وی در پاسخ به این سوال که فرمانده ارتش آمریکا شمار مزاحمت های ایران برای کشتی های آمریکایی را در سال گذشته 300 عنوان معرفی می کند، گفت: حالا دیگر تنش شان می خارد و خود را برای تنش ها آماده کنند. 

براساس گزارش میزان، ژنرال «جوزف ووتل» فرمانده ستاد مرکزی ارتش آمریکا، (سنتکام) روز چهارشنبه در سخنانی بی اساس در کمیته خدمات نیروهای مسلح مجلس نمایندگان کنگره مدعی شد: به طور مرتب گزارش‌هایی درباره استفاده ایران از قایق‌هایش برای «آزار» ارتش آمریکا و سایرین در آب‌های بین المللی نزدیک این کشور دریافت می‌کند که شمار این رویدادها در سال گذشته به 300 مورد رسید.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *