هیچ رسالتی امروز بالاتر از ایجاد اشتغال برای جوانان نیست

19:38 - 09 فروردين 1396
کد خبر: ۲۹۳۷۰۴
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس با بیان اینکه هیچ رسالتی امروز بالاتر از ایجاد اشتغال برای جوانان وجود ندارد گفت: مشکل نخست کشور امروز اشتغال است.
عبادیبه گزارش گروه سیاسی ، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد باقر عبادی در راستای شعار امسال از خط تولید مجتمع بزرگ صنعتی کاشی و سرامیک فرزاد بازدید کرد.

وی ‌در جریان این بازدید با بیان اینکه هیچ رسالتی امروز بالاتر از ایجاد اشتغال برای جوانان وجود ندارد گفت: مشکل نخست کشور امروز اشتغال است.

عبادی با بیان اینکه اشتغال پایداری در این مجموعه ایجاد شده است گفت: در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال قرار داریم و برخودلازم دانستیم از این مجموعه صنعتی که هم تولید و هم اشتغال فراوان و صادرات متعدد به کشورهای مختلف دارد بازدید و خداقوت داشته باشیم.

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی افزود: کار کردن و کار اقتصادی کردن در دین اسلام عیب نه تنها نیست بلکه ارزش است و امام محمدباقر(ع) می فرمایند دنیا مزرعه آخرت است و کسی که تلاش می کند اسباب راحتی را برای خانواده خود فراهم کند این امر او بالاترین ثواب است.

عبادی تصریح کرد: نگاه به تولید و سرمایه‌گذاری نیازبه اصلاح دارد و در جامعه گاهی موانعی وجود دارد که مطابق با اسلام ناب  نیست و می تواند مانع تولید شود.

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد:  هیچ رسالتی امروز بالاتر از ایجاد اشتغال برای جوانان وجود ندارد.

وی گفت: جای بسی خوشحالی است که کارخانه های مانند کاشی فرزاد و سایر کارخانه های که دیده می شود جوانان و مردم در آن شاغل هستند و امیدواریم روزی برسد که آنقدر مبادی ورودی کشور ما مدیریت بشود که کالاهای خارجی که نمونه داخلی دارد وارد کشور نشود و جلو قاچاق گرفت شود تا تولید زیاد شود.

وی افزود: مشکل نخست کشور ما امروز اشتغال است که مجموعه مانند کاشی فرزاد درمانگاهی شده است برای این مشکل که خیلی ها به نشاط برسند و همانند این کارخانه مجموعه های زیادی در استان ایجاد شود.

وی با بیان اینکه  این کارخانه مشکلاتی هم در گذشته چه در حیطه قانون گذاری و چه در حیطه اجرایی داشته افزود: پیگیری های لازم انجام شده و به نتیجه رسیده و امیدواریم روز به روز این مجموعه یافته و چشمه جوشانی برای اشتغال شود.

عبادی با اشاره به مشکلات سد راه تولید استان، تصریح کرد: مشکلات سد راه تولید استان ما جدای از مشکلات تولید ایران نیست و عمده مشکلات وجود دارد.

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی افزود: در زمینه دیگر نیز کالاهای که از مبادی رسمی وارد کشور می شود که خیلی نیاز نیست و مشابه تولید داخلی فراوان است موانع از تولید و اشتغال ما می شود و طبیعتا اگر این ها محدود نشود به تولید داخل ما آسیب می زند.

وی گفت: این در حالی است که باید توجه کنیم در دام سیاست های کشورهای دیگر نیفتیم و در بحث واردات کالا دولت باید خیلی دقت کند عوارض مناسب برای واردات کالا قرار دهد تا تولیدکننده در داخل ایران آسیب نبیند و در دام این کشورها و سیاست هایشان قرار نگیرد.

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: واردات کالا چه قاچاق و چه غیر قاچاق ضربه زیادی به تولید زده است که اگر این ها مدیریت شود حجم انبوهی اشتغال می تواند ایجاد شود.

عبادی بیان کرد: مبارزه با کالای قاچاق اصلا نباید فصلی و مقطعی باشد و در این راستا باید یک سیاست مستدام و پر دوام و خارج از احساسات و دائمی شکل بگیرد و آن وقت می تواند اشتغال و تولید را احیاء کند.

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی در زمینه نقش بانک ها برای طرح و مجموعه ها تولیدی، افزود: یقینا اگر تولید کنندگان نیاز به وام نداشته باشند و از تسهیلات در روند تولید خود استفاده نکنند بهتر است اما در صورت نیاز وام ها با بهره و سود پایین می تواند کمک حال اشتغال باشد.

20 میلیون دلار کاشی و سرامیک از خراسان جنوبی صادر شد

مدیرعامل صنایع کاشی و سرامیک فرزاد نیز گفت: در سال گذشته این مجموعه صنعتی حدود 20 میلیون دلار صادرات به کشورهای افغانستان، عراق، پاکستان، سوریه، ازبکستان، تاجیسکتان و آسیا میانه داشته است .

‌علی اکبر فلاحی ‌اظهار داشت: در حال حاضر رایزنی برای صادرات کاشی وسرامیک  به کشورهای آفریقای شمالی  از طریق دریا کاشی  درحال انجام است.

وی گفت: مجموعه کاشی و سرامیک فرزاد در سال 84 تاسیس و در سال 88 بهره برداری رسیده است که در حال حاضر دارای 8 خط تولید با ظرفیت روزانه 50 هزار مترمربع کاشی و سرامیک است.

وی افزود: این مجموعه صنعتی توانسته است با تولید برای حدود 2 هزارنفر اشتغال مستقیم و 15 تا 20 هزار نفر اشتغال غیرمستقیم ایجاد کند.

مدیرعامل صنایع کاشی و سرامیک فرزاد گفت: این افراد در واحدهای مختلف نظیر مجموعه کاشی و سرامیک، کارتن سازی، حمل نقل، پالت سازی و نایلون و واحدهای که در دست احداث مشغول به کار هستند که پیش بینی می شود 300 نفر نیروی جدید در این مجموعه ها بکارگیری شود.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *