احیای پلیس قضایی ضرورتی اجتناب ناپذیر/ پلیس قضایی بازوی توانمند دستگاه قضایی

12:44 - 04 بهمن 1393
کد خبر: ۲۹۳۶۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
خبرگزاری میزان: رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: احیای پلیس قضایی ضرورتی اجتناب ناپذیر است که می‌تواند دغدغه‌های قضایی را از بین ببرد.
: رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: احیای پلیس قضایی ضرورتی اجتناب ناپذیر است که می‌تواند دغدغه‌های قضایی را از بین ببرد.

جمال انصاری در گفت‌و‌گو با خبرنگار حقوقی میزان درباره اهمیت و تاثیر پلیس قضایی در دستگاه قضایی اظهار کرد: دستگاه قضایی نیازمند مکانیزم پلیس قضایی بوده تا بتواند اقدامات را در سطح وسیع‌تر و با دقت و سرعت بیشتری انجام دهد.

وی با بیان اینکه فهم صحیح و عمیق قضایی با اجرای طرح پلیس قضایی میسر خواهد شد، افزود: در صورتی که این مکانیزم قانونی احیا شود بسیاری از دغدغه‌های قضایی از بین برود و می‌توان کار‌ها را با آرامش بیشتری انجام داد.

انصاری خاطر نشان کرد: پلیس قضایی کارآمدی تجربی و علمی داشته و تشکیل آن بیانگر فعالیت مطلوب، اثرگذار و چشمگیر است و می‌تواند همانند بازویی توانمند برای دستگاه قضا عمل کند.

وی افزود: خلاء پلیس قضایی در دستگاه قضایی وجود دارد و بر همین اساس تشکیل پلیس قضایی نیاز است تا از مسائل امور قضایی فهم و درک عمیق وجود داشته باشد و نتایج اثرگذار آن را ببینیم.
 
رئیس کل دادگستری استان قزوین با بیان اینکه پلیس قضایی با مکانیزم قانونی احیا شده و با این اقدام مشکلات در حوزه ضابطین قضایی نیز رفع می‌شود، گفت: مشکل اطاله دادرسی با تشکیل پلیس قضایی ازبین خواهد رفت و موانع از میان برداشته خواهد شد.

انصاری افزود: تخصصی نبودن اجرای احکام، تحقیقات و اوراق ابلاغی به مردم از مشکلاتی است که با نبود پلیس قضایی وجود دارد اما با ایجاد پلیس قضایی دغدغه‌ها از بین می‌رود.

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *