اعلام گزارش کمیسیون اصل 90 درباره عملکرد معاونت امور زنان در مجلس

12:39 - 04 بهمن 1393
کد خبر: ۲۹۳۶۰
خبرگزاری میزان: رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی گفت: به زودی گزارش جزییات تفاهم نامه مابین معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری با صندوق بین المللی جمعیت در مجلس مطرح و اعلام عمومی خواهد شد.

: رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی گفت: به زودی گزارش جزییات تفاهم نامه مابین معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری با صندوق بین المللی جمعیت در مجلس مطرح و اعلام عمومی خواهد شد.

فاطمه رهبر در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی میزان در مورد نتایج بررسی‌های کمیسیون اصل 90، در خصوص تفاهم نامه معاونت امور زنان ریاست جمهوری با صندوق بین المللی جمعیت اظهار کرد: این تفاهم نامه 21 خرداد ماه امسال منعقد شد که بر اساس پیگیری‌های انجام شده مشخص شد این تفاهم نامه فاقد وجاهت قانونی و بی اعتبار بوده و بدون اطلاع مجلس شورای اسلامی منعقد شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: در حقیقت این صندوق مجری کنوانسیون رفع هرگونه تبعیض علیه زنان بوده که امسال بیستمین سالگرد تصویب آن کنوانسیون است. در زمان تصویب آن ایران نیز به آن کنوانسیون پیوست اما سپس به دلیل نود ایرادی که شورای نگهبان بر آن وارد کرد ما نیز با تأیید نظر شورای نگهبان آن مصوبه را ملغی کردیم چرا که معتقد هستیم دیدگاه ایران با دیدگاه سکولار غربی در مورد زنان و جایگاه زنان متفاوت است.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس در ادامه یادآور شد: اعضای کمیسیون اصل 90 اعتراض خود را نسبت به انعقاد این تفاهم نامه اعلام کردند، زیرا مجلس از آن خبر نداشته و این تفاهم نامه روال قانونی خود را طی نکرده است.


رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با اشاره به پاسخ های امور معاونت زنان اذعان کرد: پاسخ امور معاونت زنان ریاست جمهوری این بود که نیازی به اطلاع مجلس در خصوص جزییات این تفاهم نامه نبود کمیسیون اصل 90 وارد شد و گزارشی را در این خصوص تهیه کرده است.


رهبر در خاتمه با بیان این مطلب که کمیسیون اصل 90 وارد کد نظارتی این تفاهم نامه شده است گفت: به زودی بخش اول این گزارش در مجلس مطرح و اعلام عمومی خواهد شد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *