رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

آموزش فعال کردن پاسخ دهی خودکار ایمیل

17:56 - 08 فروردين 1396
کد خبر: ۲۹۳۵۵۰
دسته بندی: فضای مجازی ، عمومی
اگر برای کاری به خارج از شهر محل سکونت خود می روید و برای مدتی در دسترس نیستید، ممکن است بخواهید یک یادداشت در پست الکترونیکی خود بگذارید تا مخاطبان ایمیلی بدانند که شما در حال حاضر حضور ندارید و چگونه با شما می توانند تماس برقرار کنند.

به گزارش گروه فضای مجازی، اگر برای کاری به خارج از شهر محل سکونت خود می روید و برای مدتی در دسترس نیستید، ممکن است بخواهید یک یادداشت در پست الکترونیکی خود بگذارید تا مخاطبان ایمیلی بدانند که شما در حال حاضر حضور ندارید و چگونه با شما می توانند تماس برقرار کنند. یا حتی به آنها اعلام کنید که در این مدت با شخص دیگری تماس بگیرند. در اینجا به شما یاد می دهیم چگونه می توان ایمیل را طوری تنظیم کرد که به صورت خودکار پاسخی را با مضمون "در تعطیلات هستم" ارسال کند. این روش را (تقریبا) برای هر نوع حساب ایمیلی توضیح می دهیم.

راه اندازی یک پاسخ دهنده

هنگامی که قصد راه اندازی سرویس پاسخ دهی با موضوع تعطیلات را دارید، باید یکی از شرایط زیر را دارا باشید:

باید حساب ایمیلتان جی میل، یاهو یا هات میل باشد که از پاسخ دهی خودکار به ایمیل ها پشتیبانی می کند.

یا باید به اکسچنج سرور مایکروسافت متصل شده و از برنامه Out Of Office Assistant استفاده کنید.

یا باید حساب ایمیلی با پشتیبانی POP3/IMAP داشته باشید که از پاسخ گویی خودکار پشتیبانی نمی کند، اما ارائه دهنده اینترنت شما و یا دیگر خدمات این سرویس را ارائه می کنند.

برای آن دسته از شما که حساب های ایمیلتان یکی از ۳ موتورهای جستجوی بزرگ است یعنی جی میل ، هات میل یا یاهو – راه اندازی سرویس پاسخ دهی نسبتا سرراست است، و تنها چند کلیک برای اتمام تنظیمات کافیست.

راه اندازی پاسخگوی ایام تعطیلات در جی میل کافی است بر روی منوی Setting در گوشه بالای سمت راست صفحه کلیک کنید و Mail Settings را انتخاب کنید. وقتی صفحه تنظیمات پست الکترونیکی باز شد، به پایین حرکت کنید تا زمانی که بخشی به نام پاسخدهی در هنگام تعطیلات (vacation responder) را مشاهده کنید.

راه اندازی پاسخدهی در ویندوز لایو هات میل : هنگامی که در صندوق پستی هات میل خود هستید، بر روی دکمه گزینه ها (options) در سمت راست کلیک کنید و لینک گزینه های بیشتر (More options) را انتخاب کنید.

به طور پیش فرض پاسخ را تنها برای کاربرانی خواهد فرستاد که در دفترچه مخاطبین شما آدرسشان ثبت شده است. بنابر این اگر می خواهید به همه پاسخ بدهد مطمئن شوید که تیک کنار گزینه پیش فرض را برداشته اید.

راه اندازی پاسخگوی ایام تعطیلات در یاهو : پاسخگوی تعطیلات در ایمیل یاهو با رفتن به Options در بالای صفحه و سپس انتخاب Mail Options تنظیم می گردد. هنگامی که بدان مرحله رسیدید، شما یکزبانه در سمت چپ به نام Vacation Response خواهید یافت، این همان جایی است که باید مورد توجه قرار دهید.

یکی از گزینه های اضافی که پاسخگوی ایام تعطیلات یاهو ارائه می دهد این است که شما می توانید متن پاسخ های مختلفی را ایجاد کرده و هر کدام را به یک دامنه ایمیل دریافتی اختصاص دهید تا آن جواب برای آن مخاطب ارسال گردد. بسیار مفید است.

راه اندازی پاسخگوی ایام تعطیلات در مایکروسافت اکسچنج سرور / اوت لوک:

اگر شما به یک Exchange سرور مایکروسافت متصل هستید (معمولا در محل کار خود) قادرید از دستیار خارج از دفتر یا Out Of Office Assistantبهره مند شوید،که همان کاری را می کند که پاسخگوی تعطیلات ایمیل های بالا انجام می دهد. برای تنظیم این مورد دکمه آفیس را کلیک کنید تا به پشت صحنه بروید، از اینجا می توانید دکمه پاسخ دهی به صورت خودکار را انتخاب کنید.

/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *