مهمترین مولفه امنیت ملی در جمهوری اسلامی، حضور مردم با بصیرت است

11:37 - 04 بهمن 1393
کد خبر: ۲۹۳۵۰
دسته بندی: سیاست ، عمومی
خبرگزاری میزان: دادستان کل کشور با بیان اینکه اجتماعات در جمهوری اسلامی ایران نشانه اقتدار و شکوه است، تصریح کرد: مهمترین مولفه امنیت در ایران اسلامی وجود مردم متدین و با بصیرت است.

: دادستان کل کشور با بیان اینکه اجتماعات در جمهوری اسلامی ایران نشانه اقتدار و شکوه است، تصریح کرد: مهمترین مولفه امنیت در ایران اسلامی وجود مردم متدین و با بصیرت است.

به گزارش خبرنگار سیاسی میزان، حجت الاسلام ابراهیم رئیسی در همایش سراسری ستادهای دهه فجر انقلاب اسلامی سراسر کشور اظهار کرد: در آیات نورانی قرآن کریم بارها تاکید شده که فقط خشیت از پروردگار در راس امور است. چنانچه در تغییر قبله مسلمین از بیت المقدس به کعبه به پیامبر می گوید این اقدام مهم فقط در راستای خشیت از من و نه غیر از من است.

دادستان کل کشور در ترجمه مفهومی خشیت تصریح کرد: خشیت یعنی تمامی تغییر در هستی را از ذات مقدس پروردگار بدانیم و نه غیر از آن.

عضو هیات رییسه خبرگان رهبری با بیان اینکه آمر به معروف و ناهی از منکر در جایگاه خلافت الهی قرار دارد، خاطر نشان کرد:شخصی که تبلیغ اسلام می کند و نهی از منکر و امر به معروف را برقرار می سازد در واقع خلیفه الله و خلیفه الرسول است و در جایگاه خلافت الهی قرار می گیرد.

رئیسی رسالت مبلغین اسلام را همواره با مشکلاتی همراه دانست و گفت: حرکت شما در تبلیغ آموزه های انقلاب اسلامی یک حرکت الهی است و در این راه ممکن است با مشکلاتی مواجه شویم اما وقتی بدانید این کار برای خداوند انجام می شود مطمئناً در این عمل خود استوارتر خواهید شد.

دادستان کل کشور موضوع شناسی بحث تبلیغات اسلامی را بسیار مهم عنوان کرد و گفت: این اجتماعاتی که شما متولی آن هستید در واقع نشان دهنده اقتدار و در پی آن سازنده امنیت ملی در جمهوری اسلامی ایران است و نباید آن را دست کم گرفته و کوچک بشماریم.

وی مهمترین مولفه امنیت ملی در جمهوری اسلامی ایران را وجود مردم متدین و با بصیرت خواند و گفت: اگر بخواهیم تحلیل درستی داشته باشیم آن چیزی که دشمن را وادار به عقب نشینی و متوقف می سازد همین مردم هستند و این اجتماعات عظیم جلوه هایی از مهمترین مولفه های قدرت و امنیت ملی است.

عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: اجتماعات فقط اجتماع 22 بهمن یا 14 خرداد نیست همین دعاهای ندبه، کمیل و این اجتماعات عظیم میلیونی که داریم مهمترین زمینه موفقیت ایرانیان در برابر قدرت های بزرگ است.

رئیسی هزینه کردن در تبلیغات دین خدا در جمهوری اسلامی را سرمایه گذاری دانست و خاطر نشان کرد: سرمایه گذاری در این جبهه هزینه نیست بلکه منفعت است ظاهرش ممکن است هزینه بر باشد اما منافع عظیمی را به وجود می آورد.

دادستان کل کشور با بیان اینکه امتداد راهبردی جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان همین پیشبرد دین و انقلاب اسلامی است، گفت: غرب نیز امتداد راهبردی را در منطقه همگام با آموزه های اسلام ستیزانه آغاز کرده است و ما در حرکت راهبردی و تبلیغاتی خود به منظور مقابله با تهدیدات غرب در منطقه و جهان باید از روش ها و تبلیغات نو استفاده کنیم.

وی امتداد راهبردی غرب در منطقه را جریان جاهلیت مدرن خواند و گفت: جریان جاهلیت مدرن با استفاده از دانش، قدرت و ثروت در صدد نشان دادن حق به صورت باطل و باطل به صورت حق است و ما برای مقابله با این کار می بایست کار حساب شده و برنامه ریزی شده ای را داشته باشیم.

رئیسی که در همایش سراسری ستادهای دهه فجر سخن می گفت، ادامه داد: ما برای مقابله با این حرکت غرب سه مشخصه باید داشته باشیم اولاً باید از جمعیت علمی بهره مند باشیم دوماً باید عظم ملی داشته باشیم و سوم باید نگاه دقیق با دور اندیشی و با نگاه به آینده در برابر این تهدیدات صف آرایی کنیم و نباید در این کار حرکتی سلیقه ای انجام دهیم بلکه باید با پشتوانه دقیق علمی کارهای خود را نظم ببخشیم.

وی رسالت امروز جریان تبلیغات اسلامی را جهل زدایی عنوان کرد و گفت: تبلیغات اسلامی باید حق را حق جلوه دهد و در برابر کسانیکه می خواهند حق را باطل جلوه دهند بایستد و مقابله کند.

دادستان کل کشور با ابراز امیدواری از همکاری موثر شورای هماهنگی اسلامی در زمینه مقابله با این تحریم ها افزود: شناسایی ظرفیت ها از جمله مسائلی است که باید در این گونه جلسات به آن پرداخته شود و شناسایی شود.

رئیسی گفت: بعد از جنگ جهانی دوم شاهد جهانی دو قطبی بودیم و با فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی به زعم خودشان جهانی تک قطبی با مثلث شوم آمریکا، اسرائیل و انگلستان ایجاد شد که مهمترین مانع برای حرکت استکباری خود را اسلام ناب می دیدند و به دنبال آن هستند که بتوانند آن را از میدان به در کنند.

وی در تشریح راهکارهای مقابله جهان استکبار با جهان اسلام گفت: یک حلقه از حلقه های حرکت اسلامی غرب ایجاد اختلاف بین مسلمین است و حلقه دیگر آن ایجاد گروه های تروریستی است و در نهایت حلقه آخر این جریان توهین به پیامبر اسلام است.

عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه غرب با توهین به پیامبر به دنبال حساسیت سنجی در جهان اسلام است گفت: آنها می خواهند با این توهین ببینند که مردم کشورهای مسلمان چقدر به پیغمبرشان دلبسته هستند و اصلا این دلبستگی وجود دارد یا نه.

وی با اشاره به پیام مقام معظم رهبری به جوانان اروپا ادامه داد: پیام مقام معظم رهبری کمتر از پیام امام راحل به گورباچف نیست چرا که دشمن شناسی مقام معظم رهبری دراین برهه زمانی را نشان می دهدکه هجمه جدیدی علیه مسلمانان با توهین به مقدسات  آغاز شده است

رئیسی در پایان با آرزوی موفقیت برای تمامی دست اندرکاران درشورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خاطر نشان کرد: تبلیغات باید با روش های نو انجام شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *