رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رشد ۱۷۰ درصدی ترانزیت ریلی در ۲ سال گذشته

19:05 - 08 فروردين 1396
کد خبر: ۲۹۳۴۸۹
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
معاون بهره‌برداری، سیر و حرکت شرکت راه‌آهن با بیان اینکه ترانزیت ریلی در دو سال گذشته ۱۷۰ درصد رشد داشته گفت: میزان ترانزیت به رکورد یک و نیم میلیون تن رسیده است.
رشد ۱۷۰ درصدی ترانزیت ریلی در ۲ سال گذشته
به گزارش گروه اقتصاد به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی حسین عاشوری معاون بهره برداری شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه در سال ۹۴، ۸۵ درصد بارهای جابجا شده از طریق شبکه‌ ریلی بین کشورهای آسیای میانه و خلیج‌فارس بوده گفت: یکی از مهمترین درآمدهای ارزی دولت مربوط به ترانزیت ریلی است.

عاشوری با اشاره به رشد ترانزیت در دو سال گذشته اظهار داشت: ترانزیت در سال ۹۳ رشد ۵۰ درصدی و در سال ۹۴ رشد ۱۲۰ درصدی را تجربه کرد.

وی افزود: رشد ۱۷۰ درصدی ترانزیت در دو سال گذشته در کشورمان درآمد ارزی قابل‌توجهی را همراه داشت.

معاون بهره‌برداری، سیر و حرکت شرکت راه‌آهن با بیان اینکه رکورد ترانزیت به یک و نیم میلیون تن رسیده است افزود: از مهمترین درآمدهای ارزی کشورمان مربوط به حوزه ترانزیت است و هر تن کیلومتر ترانزیت ریلی درآمدی برابر با دو و نیم برابر جابجایی بار داخلی دارد.

عاشوری همچنین با اشاره به یکسان‌سازی تعرفه بار در مسیر کریدور ایران -ترکمنستان‌- قزاقستان به ایلنا، گفت: در سال ۲۰۱۵ توانستیم به طور آزمایشی یکسان سازی تعرفه بار در این مسیر را پیاده کنیم وبرای ادامه این روند جلساتی را با مقامات مسئول این کشورها برگزار خواهیم کرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *