پنج راهکار برای ایمن ماندن به هنگام استفاده از wifi در فضای عمومی

19:46 - 08 فروردين 1396
کد خبر: ۲۹۳۴۳۳
پلیس فتا برای در امان ماندن از سرقت اطلاعات هنگام استفاده از اینترنت در فضاهای عمومی راهکارهایی را ارائه کرد.
وای فایبه گزارش خبرنگار گروه جامعه ، به شما توصیه می کنیم برای داشتن ایمنی بیشتر نکات زیر را رعایت کنید.

به اشتراک گذاری خود را غیر فعال کنید

گاهی اوقات ممکن است فایلها و پوشه ها در لپ تاپ و یا تبلت شما در حالت به اشتراک گذاری باشند و شما از آن بیخبر باشید. در ویندوزهای ویستا، کار برای کاربران راحت تر۸شده است. زمانیکه میخواهید از یک شبکه وای فای استفاده نمایید، حتما اطمینان حاصل کنید که آن را بر روی حالت عمومی " Public ” قرار داده اید ؛ این کار امنیت اطلاعات اشتراکی شما را در بهترین حالت قرار میدهد. برای سیستمهای مک، به System Preferences >> Sharing رفته و اطمینان پیدا کنید که تیک تمامی گزینه های به اشتراک گذاری " Sharing ” را برداشته باشید. اگر در خانه و یا محل کار به اطلاعات های خود نیاز داشته داشتید دوباره به همین ادرس آمده وگزینه های مورد نظرتان را تیک گذاری کنید. 

به صورت خودکار به شبکه وای فای متصل نشوید

اتصال خودکار به شبکه خانگی و یا کاری شاید داری خطرات بسیار کمی باشد ولی هنگامی که در محیط عمومی هستید؛ هکرها می توانند  با دادن نام عمومی مانند کافی شاپ و غیره به سیستم شما متصل شوند . تنظیمات دستگاه خود را به غیر از شبکه خانگی و کاری بر روی حالت اتصال دستی قرار دهید و زمانی که در فضای عمومی به شبکه وای فای متصل شدید از کارمندان آن محل تجاری یا کافی شاپ(، در مورد موجود بودن نام دستگاه خود در شبکه آنها سوال کنید. 

درمورد خرید اینترنتی و انجام اموربانکی به صورت آنلاین بسیار مواظب باشید

تا جایی که امکان دارد سعی کنید که این امور را در خانه انجام دهید اما اگر به هر دلیلی نیاز به انجام این امور در بیرون از فضای خانه شدید سعی کنید که از اینترنت سیمکارت خود برای این کار استفاده نمایید. 

در انجام امور بانکی به صورت آنلاین حتما از برنامه هایی که توسط بانک در هنگام گشایش حساب به شما داده میشود، استفاده کنید و اگر تاکنون این برنامه را دریافت و نصب نکرده اید با مراجعه به نزدیکترین شعبه و یا سایت رسمی بانک این برنامه را دریافت کنید. 

حتما از نرم افزار امنیتی استفاده کنید
لپ تاپ شما باید نرم افزار امنیتی مشابه رایانه خانگی )دسکتاپ( شما داشته باشد، فعال بودن فایروال هنگامی که شما در فضای عمومی قرار می گیرید نیز جزء نکاتی است که هرگز نباید فراموش شود. با نصب کردن برنامه ها امنیتی بر روی گوشی همراه، آیپد و غیره میتوانید ازقرارگرفتن در معرض یک شبکه وایفای نامطمئن ایمن کنید.

علاوه بر شناختن شبکه های نامطمئن؛ این برنامه ها نقایص موجود در دیگربرنامه های نصب شده بر روی سیستم عامل شما را نیز شناسایی می کنند و نیز با دادن اخطار مانع از کلیک کردن شما برروی لینکهای مشکوک می شوند. 

مواظب اطراف و پشت سرخود باشید

همه خطرات تنها در فضای مجازی رو به روی شما وجود ندارد؛ گاهی اوقات هنگامی که شما درگیر جستجو در فضای سایبری هستید یک  آدم فضول و یا دزد می تواند با نگاه کردن از فراز شانههای شما پی به نام کاربری و گذرواژه ایمیل شما و یا کارت عابر بانک شما ببرد و در فرصت مناسب از آن بهره لازم را ببرد.  
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *