رضایتمندی 100درصدی مسافران نوروزی از خدمات رسانی در ایلام / در مسیر گردشگری گنج نامه در همدان حریم مزاحم دیده نمی شود

15:08 - 07 فروردين 1396
کد خبر: ۲۹۳۳۰۵
ناظر عالی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر با اشاره وضعیت اسکان مسافران نوروزی در همدان گفت: میزان رضایتمندی مسافران از خدمات رسانی در این استان 100 درصد بود.
به گزارش گروه فضای مجازی به نقل از روابط عمومی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، عبدالرضا مهاجری نژاد که به عنوان ناظر عالی از سوی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر به استان های ایلام و همدان سفر کرده، درباره وضعیت این دو استان اظهار داشت: در هر دو استان هماهنگی دستگاه های خدمت رسان و وضعیت مدارس جهت اسکان مسافران مناسب ارزیابی شده است.

وی با بیان نیازمندی‌های استان ایلام افزود: با توجه به اینکه در ایلام زیرساخت های گردشگری ضعیف است و تنها 3 هتل دارد، با این حال رضایتمندی مردم از وضعیت اسکان خوب بود و در همین زمینه نیز ظرفیت مهران، ایلام و اکثر شهرها مناسب بود و میزان رضایتمندی مسافران از خدمات رسانی در این استان 100 درصد بود.

ناظر عالی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر به ویژه برنامه های نوروزی ایلام اشاره کرد و گفت: برنامه های نوروزگاه در ایلام به صورت مطلوب برگزار  و بازارچه صنایع دستی نیز در مرکز و ورودی های شهرها برپا شد.

مهاجری نژاد با اشاره به مشکلات زیرساختی ایلام بیان کرد: تنها مشکل ایلام زیرساخت ها است که نیاز به منابع جدید در این حوزه وجود دارد، ضمن اینکه نباید در این زمینه بخشی عمل کرد؛ بلکه نیاز به هماهنگی وجود داشته و چتر حمایتی دولت باید بیشتر شود.

وی افزود: ایلام اکنون به کریدور ارتباطی کشور تبدیل شده، مهم تر اینکه موضوع راهیان نور هم مزید بر علت شده تا بیشتر عرصه گردشگری این استان مورد توجه مسئولان قرار گیرد و به عنوان نوعی صنعت در این استان حرکت کند.

ناظر عالی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر در ادامه با اشاره به استان همدان به عنوان یکی از استان های گردشگری اظهار داشت: همدان از نظر اقلیم، صنایع دستی و  جاذبه های گردشگری شهرت جهانی دارد؛ ضمن اینکه زیرساخت های گردشگری آن نیز آماده است.

مهاجری نژاد به برنامه های متفاوت استان همدان اشاره کرد و گفت: در همدان نوعی خلاقیت و نوآوری بر اساس خدمات دهی ایجاد شده و ناحیه 1 و 2 شهرداری نیز هماهنگی مناسبی با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری داشتند.

وی ادامه داد: در همدان نوعی تعادل در پذیرش مسافر دیده می شد؛ چرا که ظرفیت هتل ها متناسب با مسافران بوده و در زمینه اسکان غیررسمی نیز مدارس ویژه تجهیز شده بودند و اقامتگاه های گروه «ج» حذف شدند.

ناظر عالی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر با اشاره به عملکرد مناسب همدان در زمینه محیط زیست و  فرهنگ سازی در این زمینه خاطرنشان کرد: در همدان در مسیر گردشگری گنج نامه حریم مزاحم دیده نمی شود و بافت گردشگری دست نخورده باقی مانده است؛ چرا که اجازه ساخت و ساز غیرمجاز درحریم مکان های تاریخی داده نمی شود که این مسئله جای تقدیر و تشکر دارد و باید به الگویی در کشور تبدیل شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *