ایجاد 200 اقامتگاه بوم گردی تا پایان سال 96 در سیستان و بلوچستان

15:00 - 07 فروردين 1396
کد خبر: ۲۹۳۲۹۹
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان با اشاره به افزایش ظرفیت اقامتگاه های بوم گردی در سیستان و بلوچستان گفت: تا پایان سال 96، 200 اقامتگاه بوم گردی در سیستان و بلوچستان ایجاد می شود.
به گزارش گروه فضای مجازی به نقل از روابط عمومی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، کامبیز مشتاق گوهری با اشاره به اینکه امسال سیستان و بلوچستان به عنوان مقصد گردشگری کشور تعیین شده، اظهار داشت: در راستای نیل به مقصد گردشگری شدن سیستان و بلوچستان هم در بخش مردمی و هم در سطح مسئولان پویش‌های مناسبی شکل گرفته و سعی بر این است که این مهّم تبدیل به نوعی اجماع استانی شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان ضمن بیان ضرورت فراهم‌سازی زیرساخت های گردشگری در استان تصریح کرد: در حوزه زیرساخت ها تلاش شده که زیرساخت های اجتماعی، فرهنگی و سرمایه گذاری مناسبی انجام شود.

مشتاق گوهری با اشاره به تربیت نیروی انسانی در راستای تحقق سال گردشگری سیستان و بلوچستان عنوان کرد: در حوزه آموزش و آگاهی رسانی به نیروی های انسانی متخصص، دوره های مختلفی در سطح مسئولان و دهیاران و در قالب کارگاه های آموزشی برگزار شده است.

وی به اقامتگاه های بوم گردی در استان اشاره کرد و گفت: در زمینه اقامتگاه های بوم گردی به ویژه در بخش‌های عشایری برای نخستین بار در سطح استان این امکان فراهم شده که 44 اقامتگاه بوم گردی برپا شودکه پیش بینی می شود، این میزان تا پایان امسال  به 200 اقامتگاه برسد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان با بیان تسهیلات در حوزه حمل و نقل برای مسافران این استان اظهار داشت: در حوزه ارتباطات و بحث دسترسی ریلی و هوایی برای همه مسافران تسهیلات فراهم شده و قطارهای ویژه ای، برای حمل خودرو در نظر گرفته شده است.

مشتاق گوهری به فعالیت مستمر راهنمایان گردشگری در تمام استان اشاره کرد و افزود: ظرفیت کانال های مختلف و شبکه های مجازی توسط بخش خصوصی و مجموعه میراث فرهنگی با هدف اطلاع رسانی به مسافران نوروزی به خدمت گرفته شده است.  

وی در زمینه ظرفیت بازارچه های مرزی استان خاطرنشان کرد: جاذبه های گردشگری خرید بیش از همه متوجه شهرستان چابهار و منطقه آزاد است که زیرساخت های لازم برای عرضه محصولات را دارند، ضمن اینکه بازارچه ملیک و ریمدان نیز برای عرضه کالا در نظرگرفته شده اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان ضمن مقایسه وضعیت ورود مسافران نسبت به سال گذشته تأکید کرد: وضعیت جذب گردشگر به استان سیستان و بلوچستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش 10 درصدی همراه شده،  ضمن اینکه بازدید از اماکن تاریخی استان نیز رشد 5 برابری داشته است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *