رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

نقش توسعه صنعت توریسم در رونق اقتصادی/ به توریسم سلامت باید توجه شود

1:20 - 08 فروردين 1396
کد خبر: ۲۹۳۲۹۵
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
یک کارشناس گردشگری گفت: با توجه به صنعت توریسم می توانیم در بخش های حمل و نقل, اسکان و خرید برای کشورمان ارز آوری داشته باشد و بخشی از مشکل اشتغال را حل کنیم.
نقش توسعه صنعت توریسم در رونق اقتصادی/ به توریسم سلامت باید توجه شودمحمد کاوه کارشناس گردشگری در گفت وگو با خبرنگار گروه اقتصاد، بیان کرد:یونسکو ما را در حوزه ظرفیت های گردشگری و میراث فرهنگی جزو 10 کشور برتر دنیا قرار داده است همچنین در خصوص جذب گردشگران نیز اقداماتی انجام شده و یک سری اقدامات در دستور کار است.  

وی افزود: ایجاد زیرساخت های حمل ونقل از مهمترین اقداماتی است که در صنعت جذب توریسم انجام شده است و پیشرفت های چشمگیری در بخش های هوایی,ریلی,دریایی و زمینی داشته ایم ولی با این وجود هنوز نقص هایی در وضع جاده های کشور وجود دارد و باید بیش از پیش در استاندارد سازی جاده های کشور تلاش کرد. 

کاوه افزایش هتل های 4 و 5 را نیز در جذب گردشگر خارجی موثر دانست و گفت:باید با سرمایه گذاری در این بخش بتوانیم برای توسعه صنعت توریسم تلاش کنیم. 

مشاور کمیسیون گردشگری اتاق ایران اعلام کرد: در صورتی می توانیم شاهد رونق صنعت توریسم باشیم که به طورهمه جانبه به انواع توریسم از جمله توریسم ورزشی,توریسم فرهنگی,توریسم تاریخی,توریسم مذهبی و زیارتی و توریسم سلامت توجه کنیم. 

این کارشناس گردشگری در خصوص توجه به توریسم سلامت افزود: امروزه این صنعت از روبه رشد ترین بخش های صنعت گردشگری جهان است که باعث شده کشورهای علاقه مند به توسعه گردشگری توجه خود را به این بخش از صنعت توریسم جلب کنند و برای آن برنامه ریزی کنند.
 
وی افزود: امروزه تمایل مردم برای افزایش سلامت روح و روان و جسم,کاهش درد و استاده از منابع طبیعی چشمگیر است. 

کاوه در ادامه تاکید کرد: تجهیز کردن برخی بیمارستان ها و داشتن پزشکان حاذق جهت ارایه خدمات پزشکی می تواند باعت توسعه صنعت توریسم شود و تعداد قابل توجهی ازگردشگران را برای درمان به کشور جذب کند.
 
این کارشناس گردشگری بیان کرد: چشمه های آب گرم محل هایی مناسب برای ایجاد اقامتگاه های توریسی می باشد که با ایجاد مراکز تفریحی و ارایه امکانات و سرویس ها در این نقاط می توان این اماکن را به مراکز گردشگری برای گردشگران تبدیل کرد که برای افراد لحظه هایی شاد و پرهیجان به همراه سلامتی و آرامش به وجود آورد.  

وی در خصوص عوامل و موانع  موثر در توسعه صنعت گردشگری به تبلیغات منفی علیه ایران اشاره کرد و گفت: این تبلیغات چهره ایران را برای دیگر کشورها مخدوش کرده است و باید در این زمینه  با همکاری سفرا و رایزنی ها نسبت به معرفی چهره واقعی کشورمان اقدام کنیم تا گردشگران بیشتری علاقه مند به دیدن کشورمان شوند و نظرشان به کلی درباره کشورمان تغییر کند. 

کاوه افزود: یکی دیگر از عوامل و موانع موثر در توسعه صنعت گردشگری نبود بازاریابی و تبلیغات مناسب در صنعت توریسم است و این امر به دلیل نداشتن سیستم واحد در تبلیغات و بازاریابی می باشد. 

مشاور کمیسیون گردشگری ادامه داد: یکی از مهمترین اقداماتی که در سال گذشته در صنعت توریسم انجام شد برگزاری نمایشگاه بین المللی گردشگری ITB  آلمان بود که در این نمایشگاه تعداد 35 دفتر خدماتی مسافرتی نیز در راستای معرفی ظرفیت های گردشگری کشورمان مهمان نمایشگاه ITB  آلمان بودند 

وی افزود: برگزاری چنین نمایشگاه هایی می تواند باعث آشنایی دیگر کشورها با فرهنگ و قدمت تاریخی کشورمان شود و همچنین از تمامی بخش های حمل و نقل,اسکان و خرید برای کشورمان ارز آوری داشته باشد. 

کاوه با توجه به آمار سازمان جهانی گردشگری در پایان تاکید کرد: با توسعه صنعت توریسم می توان بخشی از مشکلات اشتغال را نیز حل و با 5 تا 10 گردشگر یک فرصت شغلی ایجاد کرد و باید به این صنعت بیش از پیش توجه شود. 
 
انتهای پیام / 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *