غرب درپی نحیف‌کردن دین اسلام است/ تحریم‌ بی‌اثر، عامل تمکین آمریکا به مذاکرات

10:39 - 04 بهمن 1393
کد خبر: ۲۹۳۲۸
دسته بندی: سیاست ، عمومی
خبرگزاری میزان: رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه غربی ها 2 دهه است که به دنبال محدود و نحیف کردن دین اسلام هستند و به آن افتخار می کنند، خطاب به سردمداران آمریکایی، گفت: چون تحریم های شما علیه ملت ایران موثر نبود شما پای میز مذاکره آمدید، چرا که ایران مذاکره را ترک نکرده بود.

: رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه غربی ها 2 دهه است که به دنبال محدود و نحیف کردن دین اسلام هستند و به آن افتخار می کنند، خطاب به سردمداران آمریکایی، گفت: چون تحریم های شما علیه ملت ایران موثر نبود شما پای میز مذاکره آمدید، چرا که ایران مذاکره را ترک نکرده بود.

به گزارش خبرنگار سیاسی میزان، علی لاریجانی در همایش سراسری ستادهای دهه فجر انقلاب اسلامی سراسر کشور اظهار کرد: امسال از جهات مختلف سال پراهمیتی است شرایطی که در صحنه بین الملل و منطقه ای وجود دارد نشان می دهد که یکسری دندان های تیزی را نمایان می کنند و در صحنه منطقه ای آشفتگی هایی را ایجاد می کنند که با سمت و سوی جوهره انقلاب اسلامی در ستیز است.

رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این ستیزه جویی آنها مطمئناً توفیقی نخواهد یافت، اما ما باید بدانیم صف آرایی وجود دارد و این اهمیت پیشگیری در برابر این صف آرایی را نمایان می کند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انقلاب اسلامی یک حرکت زنده و توفنده است تصریح کرد: انقلاب اسلامی در این 37 سال از عمر پربرکت خود این زنده بودن خود را نشان داده است. چرا که انقلاب اسلامی یک رویداد تاریخی نیست بلکه حرکتی است ارگانیک، زنده و پویاست.

لاریجانی انقلاب اسلامی را جنبشی حرکت آفرین در داخل و خارج از کشور ارزیابی و خاطر نشان کرد: بسیاری از پدیده های منطقه و بین المللی متاثر از بیداری انقلابی در ایران است.

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: انقلاب اسلامی پدیده ای پویاست و می بایست از شعارهای آن به درستی بهره جست و نباید شعارهای انقلاب اسلامی را کهنه شده دانست؛ چرا که شعارهای اصیلی است که می تواند مبنایی تئوریک ایجاد کند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی یکی از مهمترین ویژگی های انقلاب را دینی و اسلامی بودن آن عنوان کرد و گفت: جوهره اسلامیت جمهوری اسلامی آن را از سایر انقلاب های جهان مثل انقلاب صنعتی و سایر انقلاب ها جدا می کند.

لاریجانی افزود: امروز باید بدانیم انقلاب ما از بسیاری از این جهش ‌ها متفاوت است؛ زیرا جوهره اصلی آن اسلامی است که این اسلام فقط یک اسم و لفظ نیست، بلکه در آن یک تئوری نهفته است که این تئوری به سعادت انسان‌ ها و همه عرصه‌ های زندگی آنها را در بر می‌گیرد.

رییس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در انقلاب اسلامی ما دین، معیار و حنیف است که همه عرصه‌های اجتماعی و غیر اجتماعی از آن متاثر است.

وی تصریح کرد: غربی‌ ها بر خلاف انقلاب و نظام ما از 2 قرن پیش تا به امروز سعی آن‌ ها در محدود و نحیف‌کردن دین اسلام بوده است و به این مسأله افتخار می‌کنند.

لاریجانی گفت: آنها امروز افتخار می‌کنند که به پیامبر اسلام توهین می‌کنند و حوزه دین در غرب آنقدر محدود و بی‌معنا شده است و مقوله‌ ای‌ زمینی پیدا کرده که به خود جرات می‌ دهند به پیشوای یک دین توهین کنند و این مسئله را با آزادی بیان گره بزنند و باید آن را تحمل کرد. ما باید بدانیم توهین، آزادی فکر نیست بلکه این مسیر انحطاط فکر است و اگر توهین آزادی فکر باشد افراد شرور باید متفکرین هر جامعه باشند.

نماینده مردم قم اضافه کرد: با افراد شرور به عنوان مجرم برخورد می‌شود بنابراین توهین کردن نوعی سوء ‌استفاده از فکر و عملی مجرمانه است که باید با آن برخورد شود.

وی افزود: غرب در مسیر نحیف کردن دین گام برمی‌دارد اما انقلاب اسلامی دین را کامل و جامع و حنیف می‌داند بنابراین آنها در حال سقوط در این مسیر و انقلاب اسلامی در حال تعالی و حرکت است.

لاریجانی گفت: انقلاب ما انقلابی اجتماعی بود که امروز نیز برای همه افراد مساله دین و اسلامیت نوعی دغدغه است که حتی این دغدغه گاهی حوزه اقتصادی و بانکداری را در بر می‌گیرد و در مقابل سکولاریسم و لائیسم مخالف این مساله و دین و دنیا و دولت را جدا از هم می‌داند بنابراین بین ما و آنها و تفکر ما و آنها تفاوت جدی وجود دارد.

رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: پیام انقلاب اسلامی در این مسیر بسیار روشن و شفاف است زیرا دین و دنیا و دولت را با هم در نظر می‌گیرد و آنها را جدا از هم نمی‌داند که مساله زنده بودن ما نیز به موضوع دین‌ داری و اسلامیت برمی‌گردد که می‌خواهد درهمه عرصه ‌ها حضور داشته باشد.

وی ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی ایران روی پای خودش ایستاده و در مقابل شرق و غرب ایستادگی کرده است، شعار انقلاب اسلامی شعار شیرینی و دلنشینی برای مردم بود و همه باید بدانند موضع ضد استکباری انقلاب یک موضع تفننی نیست بلکه جوهره انقلاب است.

لاریجانی با اشاره به موضوع هسته ای گفت: در موضوع هسته ‌ای اگر می‌ توانستند جنگ هم می ‌کردند ولی از آنجایی که می ‌دانند نتیجه جنگ برای آنان سنگین است جنگ نمی‌کنند و به همین دلیل از راه‌ های دیگری می‌ خواهند بر ایران فشار بیاورند.

وی ادامه داد: مدتی از تحریم‌ ها می گذرد وقتی دیدند تحریم‌ ها موثر نبود و ایران فناوری هسته ‌ای خودش را ادامه داده است و پیشرفت کرده پای میز مذاکره آمدند هرچند می‌ گویند ایران به دلیل تحریم ‌ها پای میز مذاکره آمد ولی خودشان هم می‌ دانند که این تحریم‌ ها موثر نبوده و ما هیچ وقت از مذاکرات فرار نکردیم آنها بودند که میز مذاکرات را ترک کردند و به دنبال تحریم رفتند، اما حالا با فشارها می ‌خواهند ایران از فناوری هسته‌ای منصرف شود.

نماینده مردم قم در مجلس اضافه کرد: اینکه آقای اوباما می‌ گوید کنگره به من فشار می‌ آورد این موارد و موضوعات به من مربوط نمی‌ شود اوباما اگر نمی ‌تواند مشکلات داخلی کشورش را حل کند به ما مربوط نمی‌شود و خودش مسئول بر هم زدن مذاکرات است به جمهوری اسلامی ایران مربوط نیست که در داخل کشور آمریکا چه می‌گذرد.

وی ادامه داد: حمایت از مستضعفان و مسئولان جزو آرمان‌ های این انقلاب است و دفاع ایران از فلسطین حرکت بزرگ و تاثیر‌گذاری بود.

رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز تحقق استقلال منوط به اجرای سیاست‌ های اقتصاد مقاومتی است و می‌ بینیم در دولت هم تلاش ‌هایی برای این موضوع صورت گرفته البته برخی کشورهای منطقه شیطنتی برای قیمت نفت انجام داده ‌اند ولی ما تلاش می‌ کنیم منابعی را فراهم کنیم که بودجه جاری کشور متکی به نفت نباشد.

لاریجانی خطاب به دشمنان ایران اظهار کرد: دشمنان ایران بدانند با این شگرد ها و کاهش قیمت نفت نمی‌توانند ایران را فریب دهند یا تحت فشار قرار دهند بلکه آنان با این اقداماتشان ما را آبدیده‌ تر می ‌کنند تا بتوانیم در برابر مشکلات آسان و راحتر اقدام و چاره‌اندیشی کنیم.

 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *