رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

افراد حاضر در مناطق سیل زده کرمان با میل خودشان منطقه را ترک نمی کنند

13:19 - 07 فروردين 1396
کد خبر: ۲۹۳۲۵۰
سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور در کرمان گفت: محاصره شدگان به اختیار خودشان جهت حفظ و نگهداری دام هایشان منطقه را ترک نکردند که اقلام و تجهیرات گرمایشی و مواد غذایی در اختیار آنان قرار گرفته است.
به گزارش گروه جامعه ، بهنام سعیدی سخنگو و معاون پیش بینی و پیشگیری که به همراه معاون عمرانی استاندار کرمان و فرمانداران حوزه جازموریان از لحظات اولیه وقوع حادثه در منطقه حضور دارد گفت: با هماهنگی های صورت گرفته از سوی سازمان مدیریت بحران کشور بالگرد های امدادی استان هرمزگان به منطقه اعزام و عملیات امداد و نجات با موفقیت انجام پذیرفت.

معاون پیش بینی و پیشگیری با اشاره به درخواست سازمان مدیریت بحران کشور از سپاه پاسداران انقلاب  اسلامی برای کمک به آسیب دیدگان سیلاب در جازموریان گفت: حدود 160 نفر از عشایر این منطقه با تلاش نیروهای امداد هلال احمر، راه و شهرسازی، نیروی انتظامی، بسیج و بومیان طوایف مختلف منطقه در رودبار و قلعه گنج اسکان داده شدند. 

وی افزود: با رساندن بسته های امدادی شامل آذوقه و البسه و دیگر ملزومات به تعداد اندکی از عشایر که برای نگهداری دامها در جازموریان مانده اند عملا کار امداد رسانی در این منطقه به پایان رسید. 

سعیدی تاکید کرد: با توجه به قطع بارندگی و در پی گشت هوایی، امکان وقوع سیلاب مجدد در منطقه یاد شده منتفی است.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور از حضور  بیش از 10 تیم  امدادی و دو تیم واکنش سریع در منطقه جازموریان خبر داد و گفت: وسعت منطقه، شرایط جوی و پراکندگی عشایر کار امداد و نجات را دشوار کرده است.

معاون پیش بینی و پیشگیری با اشاره به اعزام و حضور تیم های امدادی از شهرستان های مجاور به منطقه خاطر نشان کرد: اقلام امدادی شامل چادر، پتو، والر و نایلون جهت اسکان و موادغذایی به اندازه کافی جهت رسیدگی به اهالی منطقه تأمین شده است.

سعیدی خاطر نشان کرد: تالاب جازموریان با وسعت 69 هزار و 600 کیلومتر مربع یکی از بزرگترین حوزه های آبریز فلات مرکزی ایران محسوب می شود که بیش از 35 هزار کیلومتر از آن در استان کرمان قرار داشته و آب آن توسط دهها رودخانه فصلی و دائمی (بمپور و هلیل) تامین می شود.

وی افزود: در سال های گذشته به دلیل خشکسالی حدود 25 درصد گرد و غبار کشور از آن نشات می گیرد که با نزولات آسمانی اخیر 25 درصد نسبت به سال زراعی گذشته و 12 درصد نسبت به میانگین بلند مدت افزایش بارندگی داشته و در برخی از شهرستان ها این افزایش به 150 درصد هم رسیده است.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *