تحقق شعار سال 96 در پی تولید با کیفیت/ حمایت از تولیدکننده با مشوق‌های صادراتی

13:13 - 07 فروردين 1396
کد خبر: ۲۹۳۲۴۶
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
با نامگذاری سال جدید به نام سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال این نکته آشکاراست که تولید محصول باکیفیت و به طبع آن اشتغال‌زایی گام موثری در تحقق اقتصاد مقاومتی خواهد بود که از سوی مقام معظم رهبری به آن توجه شده است.
تحقق شعار سال 96 در پی تولید با کیفیتبه گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی سال جدید را سال اقتصاد مقاوتی، تولید و اشتغال نامگذاری کردند و در بیانات خود توجه به نام اقتصاد مقاوتی را به تنهایی موثر ندانستند.

لازم به ذکر است که ایشان تحقق اقتصاد مقاومتی را تقسیم کردن آن به نقاط کلیدی و مهم اعلام کردند و تمرکز به همراه همت مسئولین و مردم را برای تخقق آن خواستار شدند.

در همین راستا میر محمد حشمتی عضو هیات علمی دانشگاه  در رابطه با نامگذاری سال جدید به نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال اظهار کرد: نقاط کلیدی در شعار سال جدید که از سوی مقام معظم رهبری اعلام شده  تولید داخل است که به طبع آن با افزایش اشتغال به ویژه برای جوانان همراه خواهد بود.

وی افزود: نکته حائز اهمیت این است که باید به تولید داخل و افزایش آن بیش از پیش توجه شود و برای تحقیق شعار سال 96 باید به کیفیت محصولات و تولیدات داخلی اهمیت بالایی داد.

حشمتی با بیان اینکه شعار اعلام شده از سوی مقام معظم رهبری به عنوان نقشه راهی برای مردم و مسئولین است خاطر نشان کرد: شعار اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال برای سال جدید افزایش تولید و اشتغال را در دولت فعلی و دولت آینده به‌همراه خواهد داشت.

وی با اعلام اینکه اشتغال و ازدواج از نیازهای مهم جامعه به‌شمار می‌روند گفت: در پی افزایش اشتغال که یکی از نیازهای مهم جامعه است با مهیا شدن شرایط مناسب برای جوانان، میل به ازدواج نیز در آن‌ها بیشتر می‌شود که تاثیر مثبتی در جامعه خواهد داشت.

حشمتی در ادامه تحقف شعار سال جدید را در گرو تولید محصول با کیفیت دانست و گفت: باید تولیدکنندگان در راستای تولید محصولات با کیفیت حمایت شوند و در تامین منابع مالی ارزان قیمت از سوی دولت به آنها کمک شود.

وی افزود: دولت باید با کاهش واردات محصولاتی که پتانسیل تولید آن در داخل کشور وجود دارد برای تولیدکنندگان مشوقی باشد تا محصول با کیفیت با قیمت مناسب به دست مصرف کننده برسانند.

 عضو هیات علمی دانشگاه  با بیان اینکه قاچاق کالا به کشور یکی از معضلات در جلوی پای تولیدکننده داخلی محسوب می‌شود گفت: باید جلوی قاچاق کالا به کشور گرفته شود تا تولیدکننده نگران ورود محصولات مشابه تولید داخل نباشد و با ایجاد مشوق های صادراتی برای تولیدکنندگان داخلی آنها را در تولید محصول با کیفیت تشویق کنند.

حشمتی درانتها خاطرنشان کرد: همه چیز برای تولید محصولات با کیفیت در داخل کشور مهیا بوده و نکته حائز اهمیت این است که مردم ابتدا باید از خود شروع کرده و با حمایت از تولید داخل و خرید محصولات ایرانی از تولید کننده حمایت کنند تا محصولی با کیفیت و با قیمت مناسب به دست خریدار برسد و در پی آن اشتغالزایی توسعه قابل توجهی پیدا کند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *