رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

سوریه معتاد ندارد!/ توضیحات اسد به مسئول ایرانی درباره کشور بی معتاد

11:05 - 09 فروردين 1396
کد خبر: ۲۹۳۲۲۰
دسته بندی: سیاست
در سوریه معتاد نمی بینید. در آنجا بحث گردن زدن نیست بلکه فرهنگ عمومی باعث شده کسی به دنبال مواد مخدر نرود. اگر درخیابان های دمشق معتادی را ببینند گوشه ای افتاده، توی سرش می زنند، کسی به او کمک نمی کند و دلش برای او نمی سوزد.
نمایی از شهر حلب سوریه-گروه سیاسی: محسن رفیق دوست با بیان اینکه یکی از حربه های دشمنان ما شیوع مواد مخدر است، اظهار کرد: جوان ها در زمان جنگ به طرف مواد مخدر نمی رفتند و خود جنگ یک بازدارنده بود. بعد از اینکه جنگ تمام شد بدخواهان محیط را مناسب دیدند. یادم است همان موقع می گفتند که مواد مخدر در ایران به یک دهم قیمت جهانی به دست جوان ها می رسد. معلوم بود که برای مملکت ما برنامه ریزی کرده اند.

اولین وزیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: در عربستان رحم نمی کنند، اگر یک گرم{مواد مخدر} بگیرند گردن می زنند. شما در سوریه هم معتاد نمی بینید. در آنجا بحث گردن زدن نیست بلکه فرهنگ عمومی باعث شده کسی به دنبال مواد مخدر نرود. اگر درخیابان های دمشق معتادی را ببینند گوشه ای افتاده، توی سرش می زنند، کسی به او کمک نمی کند و دلش برای او نمی سوزد.

رفیق دوست خاطرنشان کرد: یادم هست یکی از روزهایی که مهمان مرحوم حافظ اسد بودم به ایشان گفتم:" هر چه گشتم معتاد توی سوریه ندیدم." او گفت: "در کشور ما فرهنگی وجود دارد که اگرفردی معتاد بشود از همه هستی ساقط می شود، فقط مرگ جلوی رویش است."پرسیدم:" چطور؟" گفت:" اول خانواده او را ترک می کند، بعد فامیل ترکش می کند ، بعد اصلا  از اجتماع طرد می شود."





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *