پیشنهاد رییس‌جمهور درمجمع جهانی اقتصاد به بحث گذاشته شد

10:19 - 04 بهمن 1393
کد خبر: ۲۹۳۲۲
دسته بندی: سیاست ، عمومی
خبرگزاری میزان: نشست سالانه مجمع جهانی اقتصاد در داووس روز جمعه پیشنهاد حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران را با عنوان "جهان علیه خشونت و افراطی گری" به بحث و بررسی گذاشت.

: نشست سالانه مجمع جهانی اقتصاد در داووس روز جمعه پیشنهاد حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران را با عنوان "جهان علیه خشونت و افراطی گری" به بحث و بررسی گذاشت.

به گزارش گروه سیاسی ، در این نشست هیات کشورمان به ریاست محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه و محمد نهاوندیان رییس ذفتر ریاست جمهوری حضور داشت و نشستی خصوصی نیز صبح روز جمعه با حضور شخصیت های سیاسی جهان از جمله کوفی عنان دبیرکل سابق سازمان ملل متحد و همچنین ایاد علاوی معاون رییس جمهور عراق برگزار شد.

مجمع عمومی سازمان ملل در ماه دسامبر سال 2013 ایده رییس جمهوری اسلامی ایران را با عنوان "جهان علیه خشونت و افراطی گری" با آرای قاطع نمایندگان جامعه جهانی تصویب کرد.

بر اساس قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل از همه دولت ها دعوت شده است که در برابر خشونت و افراط گرایی در همه اشکال آن از جمله خشونت های فرقه ای متحد شوند.

ایران در ماه گذشته کنفرانسی دو روزه را در زمینه مقابله با تروریسم و افراط گرایی برگزار کرد و میزبان نمایندگانی از بیش از 40 کشور دنیا بود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *