در مواقع بحرانی بناهای مدیریت بحران خود گرفتاری ایجاد می کنند/ عشایر جازموریان به مقدار بیشتری آب، مواد غذایی و چادر نیاز دارند‎

10:54 - 09 فروردين 1396
کد خبر: ۲۹۳۲۱۷
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
نماینده زابل در مجلس شورای اسلامی گفت: مقدار بیشتری آب، مواد غذایی و چادر برای رفع نیاز و اسکان عشایری که در منطقه جازموریان هستند لازمست و سرعت بیشتری در کمک رسانی ها لازم داریم تا این عزیزان که جزو تولید کنندگان هستند، زودتر مشکلات شان حل شود.
دهمرده
حبیب الله دهمرده، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی درباره وضعیت عشایرسیستان در منطقه جازموریان بیان داشت: جا دارد از همه زحماتی که تاکنون برای عشایر انجام شده، تقدیر و تشکر کرد ولی آن طور که ضرورت ها و نیازهای مردم ایجاب می کند، کارهای زیرساختی شهری انجام نمی شود.

استاندار پیشین سیستان و بلوچستان ادامه داد: مشکلات ما در زیر ساخت هاست و اگر به این زیرساختها رسیدگی کنیم، باران رحمت الهی است و صدمه ای هم به مردم نمی زند. 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به اینکه در سیستان، کرمان و لرستان مسئولیت های اجرایی داشته ام با این موضوع روبرو می شدم که ما به جای اینکه ساختمان اداری مناسب بسازیم آن هم در جای مناسب تا در مواقع بحران از این ساختمان ها برای کمک رسانی به مردم استفاده کنیم متاسفانه اکثر مواقع خود آن بناها تبدیل به گرفتاری می شد. 

دهمرده خاطر نشان کرد: در سیستان وقتی سیل رخ داد، دکل های برق در جای نامناسبی قرار داشتند همچنین پل «جکی گور»بین چابهار و ایرانشهر جای بدی بود و خود این پل از بین رفت و ارتباط جاده اصلی ایرانشهر و چابهار قطع شد و کمک رسانی ها با مشکل روبرو شد. 

نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی گفت: بایستی بر کار سیستم های دولتی نظارت شود و به گونه ای برخورد کنند که مشاوران و پیمانکاران در ساخت بناها و راهها  مسائل ایمنی را در نظر بگیرند تا با حوادث طبیعی دچار مشکلاتی از این دست نشویم.

دهمرده یادآور شد: باید از مسئولان امر بابت امداد رسانی این چند روزه تقدیر کرد زیرا در حد وسع اقدامات مناسبی برای رفع مشکلات مردم این منطقه انجام شده است ولی از موضوع اصلی یعنی جایگذاری صحیح  زیرساختها هنوز فاصله داریم.

استاندار پیشین استان های لرستان، سیستان و بلوچستان و کرمان افزود: مقدار بیشتری  آب، مواد غذایی و چادر برای رفع نیاز و اسکان عشایری که در منطقه جازموریان هستند لازم است وسرعت بیشتری در کمک رسانی ها لازم داریم تا این عزیزان که جزو تولید کنندگان هستند زودتر مشکلات شان حل شود.




سارا
|
-
|
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۹
0
0
شماره حسابی برای واریز مبالغ ناچیزی به عنوان کمک وجود داره؟
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *