از چشم‌پوشی«بان» به کودک‌کشی سعودی‌ها تا خوش‌رقصی«گوترش» برای صهیونیست‌ها / عملکرد دبیر کل جدید؛ 165 روز اطاعت از آمریکا و رژیم صهیونیستی!

10:22 - 07 فروردين 1396
کد خبر: ۲۹۳۱۳۹
دسته بندی: سیاست
هنوز خاطره چشم‌‌پوشی«بان کی مون» دبیرکل سابق سازمان ملل بر کودک‌کشی ائتلاف متجاوز سعودی در جنگ یمن از اذهان جهانیان زدوده نشده است؛ اواخر خرداد سال گذشته بود که سعودی‌ها با تطمیع و ارعاب، بان کی مون دبیرکل سازمان ملل را وادار کردند تا نام این رژیم را از لیست ناقضان حقوق کودک به سبب فجایع یمن، پاک کند.
گوترشگروه سیاسی: اواخر مهرماه سال گذشته بود که با رای مجمع عمومی سازمان ملل «آنتونیو گوترش» نخست وزیر سابق پرتغال به عنوان نهمین دبیرکل سازمان ملل انتخاب شد؛ انتخاب گوترش 67 ساله بارقه‌هایی از امید را در اذهان جهانیان ایجاد کرد که رویه قبلی سازمان ملل که تبعیت محض از قدرتهای جهانی بود تغییر یابد و دبیر کل سازمان ملل به معنای واقعی مدعی‌العموم جهانیان باشد و از ملتهای جهان بویژه ملتهای مظلوم در برابر تجاوزات وتعدی‌های دوّل زورگو و مستکبر حفاظت و حراست کند.
 
روزی که دبیر کل سابق، چشم بر کودک‌کشی سعودی‌ها بست!
 
هنوز خاطره چشم‌‌پوشی«بان کی مون» دبیرکل سابق سازمان ملل بر کودک‌کشی ائتلاف متجاوز سعودی در جنگ یمن از اذهان جهانیان زدوده نشده است؛ اواخر خرداد سال گذشته بود که سعودی‌ها با تطمیع و ارعاب، بان کی مون دبیرکل سازمان ملل را وادار کردند تا نام این رژیم را از لیست ناقضان حقوق کودک به سبب فجایع یمن، پاک کند؛ موضوعی که واکنش‌های فراوانی را در عرصه بین‌الملل به همراه داشت و عاملی شد تا کودک‌کشی سعودی‌ها در یمن استمرار یابد. آنطور که صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل(یونیسف) در همان مقطع زمانی اعلام کرد، در جریان تجاوز ائتلاف سعودی به یمن، حدود 1200 کودک یمنی کشته شدند؛ آماری که اکنون با توجه به ادامه داشتن تجاوز سعودی‌ها و دوساله شدن این تجاوز بسیار بیشتر نیز شده است.   
 
 امیدی که به یاس تبدیل شد
 
با رفتن بان‌کی‌مون و جایگزینی گوترش، این امید وجود داشت که دبیرکل جدید سازمان ملل، دیگر غلام حلقه به گوش دوّل متجاوز و مستکبری نظیر رژیم صهیونیستی و آمریکا و اذناب و ایادی آنها نظیر رژیم سعودی نباشد و بصورت مستقل و عاری از هرگونه نفوذپذیری حقوق ملتهای مستضعف و زجر کشیده را استیفا کند، اما این امید خیلی زود به یاس تبدیل شد و اقدامات و سخنان گوترش ثابت کرد که او نیز دست کمی از اسلاف خود ندارد.  
 
گوترش که در نخستین روز کاری خود به عنوان دبیر کل سازمان ملل خاتمه دادن به جنگ سوریه را اولویت کاری خود اعلام کرده بود، این روزها که اقدامات نظامی ائتلاف آمریکایی ضد داعش در عراق و سوریه، بیش از داعشی‌های خون آشام، غیرنظامیان بیگناه را هدف قرار می‌دهد، سکوت پیشه کرده است. در آخرین نمونه از کشتار غیرنظامیان توسط آمریکایی‌ها در عراق که به اسم مبارزه با داعش انجام می‌گیرد، حدود 200 غیرنظامی در غرب موصل در جریان عملیات جنگنده‌های آمریکایی کشته شدند و در این میان دبیر کل سازمان ملل بیانیه ای در رد و محکوم کردن این اقدام جنایتکارانه صادر نکرد. 
   
 دبیرکل جدید:صهیونیست‌ها نژادپرست نیستند!
 
دبیرکل جدید سازمان ملل نیز پیش‌تر در دو مقطع برای صهیونیست‌ها خوش‌رقصی کرده بود؛ حدود یک ماه پیش بود که «ریما خلف» دبیر اجرایی کمیسیون اقتصادی و اجتماعی غرب آسیای سازمان ملل موسوم به «اسکوا» طی گزارشی رژیم صهیونیستی را به سبب اقدامات تجاوزکارانه و جنایت آمیزش از جمله گسترش شهرک سازی ها در مناطق اشغالی و کشتار زنان و کودکان، رژیمی آپارتاید و نژاد پرست خواند؛ اما پس از چندی با فشار لابی‌های وابسته به دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی، گوترش دستور لغو گزارش خانم خلف را صادر کرد؛ اقدامی که موجب شد خانم خلف در اعتراض به رویه حاکم بر سازمان ملل از سمت اجرایی خود استعفا دهد.
 
ریما خلف که به سبب شجاعت در ارائه گزارشی بی‌طرفانه و مبتنی بر واقعیت بالاترین نشان افتخار فلسطین را دریافت کرده بود، پس از استعفا طی کنفرانسی خبری به پشت پرده الغای گزارش خود ناظر بر آپارتاید بودن رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: کاملاً قابل پیش‌بینی بود که اسرائیل و همپیمانانش اجازه انتشار گزارش نژادپرستی تل‌آویو را نمی‌دهند.
 
گزارش ریما خلف دبیر اجرایی سابق «اسکوا» به صورت مستند نشان می‌داد که رژیم صهیونیستی دست به اقدامات نژادپرستانه می‌زند؛ اما گوترش دبیرکل تازه کار سازمان ملل مصرانه بر لغو این گزارش تاکید کرد تا نشان دهد کرسی ریاستش را بر استیفای حقوق ملل مظلوم جهان ترجیح می دهد و نمی خواهد با اربابان سازمان ملل یعنی سردمداران آمریکا و رژیم صهیونیستی سرشاخ شود.
 
یکی از کارشناسان سیاسی و رسانه‌ای عرب زبان در این رابطه معتقد است: بیان هر کلمه‌ای که نقاب از چهره کریه صهیونیست‌ها بر می‌دارد و جنایت‌های این رژیم را نشان می‌دهد ممنوع است و کسی حق بیان این مطالب را ندارد و به صورت بین المللی بر این مساله توافق صورت گرفته است. متاسفانه بسیاری از نظام های عربی نیز با این مساله موافقت کرده اند!    
 
ریاض منصور، سفیر فلسطین در سازمان ملل متحد نیز پس از لغو گزارش مبنی بر آپارتاید بودن رژیم صهیونیستی که با فشار آمریکایی‌ها و دستور گوترش صورت گرفت، از تاکتیک‌های قلدرمابانه و هراس‌افکنانه در سازمان ملل ابراز نارضایتی کرد.
 
عنادورزی گوترش نسبت به محور مقاومت
 
اما خوش‌رقصی گوترش دبیرکل جدید سازمان ملل برای صهیونیست‌ها تنها به لغو گزارش«اسکوا» منحصر نماند و درست در همان روز که گوترش به «ریما خلف» فشار آورد تا گزارشش مبنی بر آپارتاید بودن رژیم صهیونیستی را پس بگیرد، نخستین گزارش خود را نیز به شورای امنیت سازمان ملل ارائه داد و در کمال تعجب و با وجود انبوهی از موضوعات و معضلات که صلح و امنیت بین الملل را به مخاطره انداخته است، صرفا به ضرورت خلع سلاح حزب‌الله لبنان اشاره کرد!
 
البته دبیرکل سازمان ملل برای اینکه عریضه خالی نماند، در گزارشش صرفا در حد توصیه از صهیونیست‌ها خواست! تا حریم هوایی لبنان را نقض نکنند و با همکاری نیروهای یونیفل، اشغال شمال روستای الغجر را پایان دهند! البته در گزارش گوترش هیچگونه اشاره‌ای به تحرکات جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در مرز با سوریه و نقض مکرر حریم هوایی این کشور توسط صهیونیست‌ها که بعضا با موشک پراکنی همراه است، نشده بود.   
 



یک ایرانی متعصب
|
-
|
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۷
0
0
با سلام مثل اینکه دبیرکل جدید سازمان ملل هم وامدار بقیه دبیرکلها الخصوص بان کی مون وابسته به لابی آمریکا، رژیم اشغالگر قدس و آل سقوط و داعش و سایر گروههای ترریستی است پس باید پرچم سیاه بر سر در سازمان ملل نصب کرد وباید لعن و نفرین براین رئیس سازمان ملل وابسته و جیره خوار جدید سرداد یعنی ما به کجا رسیدیم که هنوز قوم ظالمین (قلیل هستند) که از پایه بی ریشه و تاریخ کهن و غنی هستند برای قریب به 7میلیارد انسان قوانین ضد بشری وضع کنند و به دروغ و تزویر و ریا دم از صلح و بشر دوستی می زنند ولی در اصل از رژیم هایی دفاع می کنند که پایه و اساس درستی ندارند و ید طولای در کشتن انسانها چه زن و چه مرد و چه کودک دارند کاش ما دمی یه خود بیاییم اگر همین قوم ظالمین به کشور خودشان هم این گونه تعدی و تجاوز می کردند و زن و فرزندانشان را با انواع و اقسام سلاحهای ممنوعه می کشتند و اونها رو از حداقل های زندگی محروم می کردند بازهم از این ظالمین دفاع می کردند اینهایی که اگر گربه شان بمیرد برایش ماتم می گیرند و مراسم ختم برگزار می کنند چرا جان این انسانهای مظلوم برایشان ارزشی ندارد پس انسانیت و بشردوستی به کجا رفته آی آدمها چراغی روشن در روشنایی روز به دستم بدهید که انسانم آرزوست همین اللهم عجل لولیک الفرج
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *