لزوم تنظیم آیین‌نامه جدید برای تغییر روند ارائه تذکر در شورای شهر

21:19 - 03 بهمن 1393
کد خبر: ۲۹۳۰۵
خبرگزاری میزان: رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر لزوم تنظیم آیین نامه ای جدید برای تصحیح روند فعلی پرسش و تذکر در شورای شهر از مدیریت شهری گفت: نباید برای هر موضوع کوچک و بزرگی شهردار را خطاب قرار داد بلکه شهرداران مناطق و روسای سازمان ها نیز باید در برابر فعل خود پاسخگو باشند.

: رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر لزوم تنظیم آیین نامه ای جدید برای تصحیح روند فعلی پرسش و تذکر در شورای شهر از مدیریت شهری گفت: نباید برای هر موضوع کوچک و بزرگی شهردار را خطاب قرار داد بلکه شهرداران مناطق و روسای سازمان ها نیز باید در برابر فعل خود پاسخگو باشند.

اقبال شاکری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی میزان با انتقاد از شیوه تذکر دهی اعضای شورای شهر نسبت به مدیریت شهری، اظهار کرد: این درست نیست که فقط شهردار باید به سئوال های اعضا پاسخ دهد.این در حالی است که از دید اعضای شورای شهر باید مسئول خاص حوزه مورد بحث پاسخ را ارائه کنند.
وی با اشاره به طرح موضوع «روند نادرست تذکر در شورای شهر» در بین اعضا به منظور حل مشکل، خاطرنشان کرد: فرآیند فعلی پرسش یک دور باطل است زیرا سئوال می پرسیم و قانع نمی شویم و دوباره به شهردار تذکر می دهیم.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران افزود: با توجه به این که مناسب نیست شخص اول در شهرداری در خصوص تمام موارد کوچک و بزرگ توضیح دهد، در حال جستجوی راه حلی هستیم که چگونه می توان شهرداران مناطق یا روسای سازمان ها در شهرداری را مورد تذکر و سئوال قرار داد.
شاکری با تاکید بر این که نحوه پرسش و پاسخ گرفتن در شورا پاسخ گوی وضعیت حاضر نیست، به انتقاد در خصوص بررسی سئوال های اعضا و تذکرهای ارائه شده در صحن پرداخت و عنوان کرد: معتقدیم سئوال ها باید به کمیسیون ها برود و توسط اعضا به صورت تخصصی بررسی شود. در این صورت می توان تفصیل موضوع را استخراج و به مسئول مربوطه ابلاغ کرد. در این صورت آن شخص به کمیسیون نیز پاسخ می دهد.
وی با تاکید بر این که فرآیند فعلی طرح موضوعات و تذکر در شورا منجر به موازی کاری می شود، اذعان کرد: در حال حاضر تمام اعضا در تمام موضوعات وارد می شوند. همچنین مواقعی پیش می آید که در مورد یک موضوع تعداد زیادی از اعضا تذکر می دهند. این روند برای مسئولان عملیاتی مشکل ایجاد می کند.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر تنظیم آیین نامه ای جدید برای تصحیح شیوه فعلی، اظهار کرد: یکی دیگر از مشکلات در نحوه پرسش در صحن شورا این است که سئوال را در قالب یک جمله مطرح می کنیم. این در حالی است که اگر خواهان جواب مبسوط هستیم باید سئوالات به صورت مبسوط طرح شود. اما به دلیل کمبود وقت در شورا پرسش به صورت کلی مطرح می شود.

وی افزود: اگر چه مسئولان در شهرداری متوجه پرسش ما می شوند اما به دلیل کلی بودن آن، جواب نیز مجمل و کلی است.


دبیر کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که اصل پرسش باید خوب طرح شود تا پاسخ دهی نیز سازنده باشد، خاطرنشان کرد: هدف از پرسش در شورا این است که به عنوان یک دستگاه نظارتی و سیاست گذاری مسیر طی شده توسط مسئولان عملیاتی تصحیح شود، زیرا ممکن است در برخی موارد به دلیل مشغله و کار زیاد، این افراد از هدف و سیاست گذاری های کلی که به خصوص در برنامه پنجم تفهیم شده است، فاصله بگیرند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *