کاهش شدید قیمت طلا در بازارهای جهانی/ هر اونس طلا به زیر 1300 دلار سقوط کرد

15:52 - 03 بهمن 1393
کد خبر: ۲۹۳۰۰
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
خبرگزاری میزان: قیمت طلا در جریان معاملات روز جمعه ۸ دلار کاهش یافت و هر اونس طلا در برابر ۱۲۹۴ دلار معامله شد.

: قیمت طلا در جریان معاملات روز جمعه ۸ دلار کاهش یافت و هر اونس طلا در برابر ۱۲۹۴ دلار معامله شد.

به گزارش میزان، در حالی که پس از اعلام برنامه چند صد میلیارد یورویی خرید اوراق قرضه از سوی بانک مرکزی اروپا برای سر و سامان بخشیدن به وضعیت اقتصادی حوزه یورو، ارزش دلار افزایش یافته است، قیمت طلا امروز از رقم 1300 دلار پایین تر آمد.

فلز زرد روز پنجشنبه و پس از اعلام بانک مرکزی اروپا برای تزریق یک تریلیون یورو جهت احیای رشد و افزایش نرخ تورم، شاهد جهش بود.

اما در حالی که یورو رکورد جدیدی را در پایین ترین رقم در برابر دلار در 11 سال گذشته تجربه کرد و باقیماندن در سطح روانی بالای 1300 دلار برای طلا دشوار شد، بخشی از این افزایش قیمت خنثی شد.

بارناباس گان، تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «دو عامل در بازار وجود دارد. عامل فنی با این احساس که در این برهه حساس، رسیدن به 1300 دلار، یک مقاومت بسیار قوی برای طلاست... دومین عامل هم این واقعیت است که دلار پس از اقدام بانک مرکزی اروپا تقویت شده است.»

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا پس از رسیدن به 1302 دلار در جلسه گذشته امروز 8 دلار کاهش یافت و به 1294 دلار در هر اونس رسید. قیمت طلا همچنان در مسیر ثبت سومین هفته مستقیم افزایشی قرار دارد.

امروز لرزش دلار در برابر سبد ارزهای جهانی 0.3 درصد افزایش یافت و موجب شد که طلا برای دارندگان سایر ارزها گران تر شود.

گان ضمن پیش بینی قیمت 1000 دلاری برای طلا تا پایان سال 2015 گفت، طرح محرک اقتصادی بانک مرکزی اروپا در کنار پیش بینی رشد نرخ بهره در آمریکا به معنای تقویت ارزش دلار و تضعیف طلا در سال جاری خواهد بود.

سرمایه گذاران در انتظار نشست سیاستگذاری هفته آینده فدرال رزرو آمریکا هستند تا سرنخی از زمان افزایش نرخ بهره به دست بیاورند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *