کاهش 10 درصدی تصادفات رانندگی در دور اول سفرهای نوروزی

12:51 - 06 فروردين 1396
کد خبر: ۲۹۲۹۷۴
جانشین فرمانده ناجا از کاهش 4 درصدی کشته‌ها، 5 درصدی مجروحان و 10 درصدی تصافات رانندگی در دور اول سفرهای نوروزی خبر داد.
به گزارش گروه جامعه ، سردار اسکندر مومنی در حاشیه بازدید از پلیس‌راه استان البرز با اشاره به این که موج اول سفرها رو به اتمام است و موج دوم نیز شکل گرفته است گفت: این آمارها در حالیست که در دور اول میزان سفرها نسبت  به سال گذشته افزایش داشته است و تمام دور اول شاهد بارش برف و باران در اکثر نقاط کشور بودیم.

وی افزود: بر اساس آمارها پرترددترین استان‌ها مازندران، گیلان، قم، فارس و خراسان رضوی و پرترددترین محورها متعلق به استان‌های تهران، کرج و قزوین بوده است.

جانشین فرمانده ناجا با اشاره به این که 40 درصد تصادفات جاده‌ای در نوروز امسال از شکل واژگونی بوده است تصریح کرد: در عین حال عدم توجه به جلو، سرعت غیرمجاز و انحراف به چپ مهمترین علل تصادفات دور اول سفرهای نوروزی بوده است.

وی با تاکید بر این که رانندگان به هیچ وجه در حین خستگی و خواب آلودگی رانندگی نکنند گفت: انتظار داریم رانندگانی که در مرحله دوم سفر می‌روند نسبت به دوره قبل بیشتر قوانین و مقررات را رعایت کنند. از سوی دیگر با توجه به فشردگی دور دوم سفرها، برای این دور مدیریت سفر داشته باشند.

جانشین فرمانده ناجا در خصوص خط قرمزهای پلیس در دور دوم سفرها اشاره کرد و بیان داشت: ماموران پلیس‌راه با تخلفات حادثه‌ساز مانند سرعت و سبقت و انحراف به چپ برخورد می‌کنند همچنین در خصوص خستگی و خواب آلودگی نیز خود مردم رعایت کنند.

وی تصریح کرد: 300 هزار نیروی پلیس در قالب 25 هزار تیم موتوری و خودرویی، 3300 ایستگاه ثابت و سیار، 30 بالگرد و تیم‌های پیاده در مناطق مختلف کشور امنیت تردد و سفرهای نوروزی را تامین می‌کنند.

جانشین فرمانده ناجا افزود: جرایم و سرقت‌های مهم در نوروز امسال 6 درصد کاهش داشته و جرایم خشن، قتل و شرارت نیز کاهش قابل توجه‌ای داشته است. همچنین شاخص های امنیتی در مرز نیز بهبود یافته است.

وی به راه‌اندازی قرارگاه قاچاق در سال 95 اشاره کرد و گفت: از ظرفیت همه پلیس‌ها برای راه‌اندازی این قرارگاه استفاده شده است. همچنین کشفیات قاچاق بیش از 50 درصد افزایش داشته است.

جانشین فرمانده ناجا با بیان این که تمرکز ناجا بر روی باندهای بزرگ و سازمان یافته بوده است اظهار داشت: بیشترین کشفیات قاچاق در مبادی ورودی بود که بر این اساس قاچاق کالا و باندهای سازمان یافته با اقدامات صورت گرفته حدود 70 درصد افزایش داشته است. از سوی دیگر در راستای تحقق شعار امسال با قاچاق کالا بیشتر از سال گذشته برخورد خواهد شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *