برقراری ٢٠ هزار تماس مردمی با سامانه بهداشت ١٩٠

11:42 - 06 فروردين 1396
کد خبر: ۲۹۲۹۴۰
از اول اسفند 1395 و آغاز برنامه سلامت نوروزی تا تاریخ 5 فروردین 1396، 20212 تماس تلفنی با سامانه بهداشت ١٩٠ برقرار شده است.
به گزارش گروه جامعه ،مهندس محراب آقازاده رئیس سامانه بهداشت 190 گفت: تماس مربوط به مسائل بهداشتی منجر به ثبت شکایت در سامانه بهداشت 190 شده و بیش از 13314 تماس به مبادی ذیربط و سازمان های برون بخشی و درون بخشی ارجاع و راهنمایی شده است.

وی افزود : تا کنون به 77 درصد از کل شکایات رسیدگی شده و 17 درصد به سازمان های برون بخشی ارجاع داده شده است.

 آقازاده افزود: از مجموع شکایات مختومه شده، 24 درصد با نتیجه ی رفع نقص، 15 درصد با نتیجه ی معرفی متخلفین به مراجع قضایی، 25 درصد با صدور اخطار کتبی و 5 درصد منجر به معدوم سازی 3696 کیلوگرم  کالای آسیب رسان و مواد غذایی غیر بهداشتی شده است.

رئیس سامانه بهداشت 190 گفت: بیشترین شکایات ثبت شده به ترتیب در دانشگاه های علوم پزشکی مشهد 14 درصد، شهید بهشتی 12 درصد، ایران 11 درصد و شیراز و اصفهان 9 درصد بوده است.

 وی اظهار داشت: کثرت شکایات در اصناف مختلف به ترتیب امکنه مسکونی 12 درصد، اغذیه فروشی و ساندویچ و پیتزا 10 درصد، نانوایی 9 درصد و سلف سرویس و رستوران 9 درصد بوده واز نظر جنسیت تماس گیرندگان نیز 76 درصد مرد و 24 درصد زن بوده اند.

 آقازاده گفت:بیشترین نوع درخواست و مشکلات بهداشتی عبارت از عرضه مواد غذایی صنفی سنتی فاسد ، عرضه مواد غذایی بسته بندی شده فاسد و فاقد تاریخ معتبر، دفع غیر بهداشتی فاضلاب ، انجام فعالیت غیر مجاز(مانند: تهیه و بسته بندی مواد غذایی، تاتو و ... ) ، استفاده از مواد اولیه فاقد کیفیت مناسب، وجود جسم خارجی در مواد غذایی صنفی سنتی، عدم رعایت بهداشت دست ها، عدم رعایت شرایط نگهداری مواد غذایی و عرضه قلیان در مراکز فاقد مجوز بوده است.

 به گزارش معاونت بهداشت،رئیس سامانه بهداشت 190 در پایان افزود: از اطلاعاتی که از نظرسنجی مردمی به صورت تلفنی از تماس گریندگان با سامانه بهداشت 190 بدست آمد، مشخص شد 97 درصد تماس گیرندگان از نحوه رسیدگی به شکایات رضایت دارند و 3 درصد ناراضی بودند که شکایات آنان جهت رسیدگی مجدد به دانشگاههای ذیربط ارجاع شده است.
  



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *