فست فودهای سالم مخصوص نوروز

10:31 - 06 فروردين 1396
کد خبر: ۲۹۲۹۱۴
با وجود اینکه خوراکی‌های فست فود برای سلامت بدن مفید نیستند و نباید مصرف شود، اما اگر به دلیل کمبود وقت زمان کافی برای تهیه خوراک نداشتید می‌توانید فست فودهای سالم برای خود و خانواده تهیه کنید.
به گزارش گروه فضای مجازی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، دقت در انتخاب و تهیه مواد غذایی یکی از اصلی‌ترین موارد برای سلامت بدن و جلوگیری از ابتلا به انواع بیماری‌ها است، اکثر بیماری‌های مزمن در افراد به خاطر مصرف مواد غذایی ناسالم ایجاد می‌شود.

براساس تحقیقات ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی، سرطان، سکته مغزی و حتی آلزایمر رابطه مستقیمی با نوع تغذیه و رژیم غذایی فرد در طول زندگی دارد.

غذاهای پخته و آب‌پز برای سلامت بدن بسیار مفید است، زیرا اکثر ویتامین‌ها و مواد معدنی در ماده غذایی باقی می‌ماند و مورد استفاده بدن قرار می‌گیرد، غذاهای کبابی و تنوری در رتبه بعدی دارند و از همه مضر‌تر غذاهای سرخ شده هستند، زیرا حاوی مقادیر بالای روغن بوده و می‌تواند به بدن آسیب برساند.

اگر در زمان سفر فرصت کافی برای آشپزی ندارید، به جای مصرف انواع کیک و شیرینی یا همبرگر می‌توانید فست فودهایی سالم برای خود و همراهان درست کنید، از جمله این خوراکی‌های فوق سریع و خوشمزه می‌توان موارد زیر را نام برد.

فست فودهای سالم مخصوص نوروز

در گام اول سعی کنید از نان‌های چند غله و حاوی سبوس استفاده کنید، نان‌های شیرین تهیه شده از آرد سفید برای سلامت بدن مضر است.

از خوردن انواع سس جداً خودداری کنید، زیرا حاوی شکر، نمک و انواع روغن‌های مضر برای بدن است در عوض می‌توانیداز روغن زیتون یا سرکه بالزامیک برای طعم دار کردن ماده خوراکی خود استفاده کنید که حاوی انواع مواد مفید برای سلامت بدن است.

به جای مصرف انواع کربوهیدارت‌های پرکالری سعی کنید غذاهای حاوی پروتئین را مصرف کنید، همچنین تا جای ممکن از میوه و سبزجات که حاوی فیبر هستند دررژیم غذایی خود استفاده کنید.

یکی از بهترین منو‌ها هم در رستوران‌ها و هم فست فود‌ها که خودتان نیز می‌توانید آن را به سرعت آماده کنید سالاد سزار است.

دراین سالاد می‌توانید انواع مواد غذایی شامل کاهو، خیار، پنیر چدار، تخم مرغ، مرغ کبابی گریل شده، گوجه فرنگی گیلاسی و حتی کلم بروکلی، قطعات نان تست و خرد شده را ریخته و از طعم لذیذ آن لذت ببرید.

فست فودهای سالم مخصوص نوروز

ساندویچ مرغ کبابی به همراه کاهو، گوجه فرنگی و پنیر گودا نیز یکی دیگر از خوراکی‌های سالم و سریع است که می‌توانید آن را به طور موقت جایگزین مواد غذایی اصلی خود کنید و از طعم لذیذ آن لذت ببرید.

پیراشکی گوشت قرمز، یکی دیگر از خوراکی‌های بسیار لذیذ و مقوی برای بدن است که درست کردن آن زمان زیادی از شما نمی‌گیرد، می‌توانید این پیراشکی را به همراه پنیر، تخم مرغ، قطعات هویج، کلم بروکلی، کدو و گوجه فرنگی مصرف کنید.

ساندویچ سینه بوقلمون نیز یکی از خوراکی‌های خوش طعم است که برای تهیه آن می‌توانید سینه بوقلمون را پخته، کبابی یا بخار پز کنید، همچنین می‌توانید آن را در روغن کلزا یا کره برای مدت کوتاهی تفت دهید تا سرخ و برشته شود، این خوراک لذیذ را می‌توانید به همراه نان سبوس دار همراه با قطعات پنیر، کاهو، گوجه فرنگی، خیار، فلفل سبز، ترشی، پیاز، سرکه و خردل مصرف کنید.

فست فودهای سالم مخصوص نوروز

ساندویچ اسفناج به همراه پنیر هم یکی دیگر از خوراکی‌های سالم مخصوص زمان سفر است و می‌توانید اسفناج‌های پخته و یا خام ضدعفونی شده را به همراه قطعات برش خورده تخم مرغ، گوجه فرنگی و پنیر خامه‌ای در یک نان ساندویچی حاوی سبوس قرارداده از طعم لذیذ آن لذت ببرید.

سالاد مرغ کبابی با سس خردل و عسل هم یکی دیگر از خوراکی‌های بسیار سریع و با طعمی استثنایی است، برای تهیه این خوراک می‌توانید قطعات مرغ کبابی را به همراه کاهو در ظرف ریخته به آن سس خردل و مقداری عسل ارگانیک اضافه کنید و از یک خوراک سالم و مقوی لذت ببرید.

فست فودهای سالم مخصوص نوروز

با صرف اندکی وقت می‌توانید یک خوراک سالم برای خود و خانواده تهیه کنید و به این ترتیب از خوردن مواد غذایی حاضری و یا حاوی قند ونمک بالا که می‌تواند باعث ابتلای شما به انواع بیماری‌ها شود مصون بمانید.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *