21 پروژه و طرح در سفر به کردستان افتتاح می شود/ کردستان دیار مردمان خونگرم، قهرمان و مرزدار است

11:34 - 05 فروردين 1396
کد خبر: ۲۹۲۷۲۴
دسته بندی: سیاست ، عمومی
رئیس جمهور روز شنبه در بدو ورود به سنندج گفت: در سفر امروز به استان کردستان، 21 پروژه و طرح افتتاح و عملیات ساخت سه پروژه نیز آغاز می شود.
روحانی
به گزارش گروه سیاسی ، حجت الاسلام روحانی رئیس جمهور روز شنبه در بدو ورود به سنندج گفت: در سفر امروز به استان کردستان، 21 پروژه و طرح افتتاح و عملیات ساخت سه پروژه نیز آغاز می شود.

وی کردستان را دیار مردمان خونگرم، قهرمان و مرزدار توصیف کرد و با تبریک آغاز سال جدید، اظهار داشت: در این سفر چندین پروژه بسیار مهم و مجموعاً ۲۱ طرح در سطح استان افتتاح و عملیات اجرایی ۳ پروژه نیز آغاز می شود. 

رییس‌ جمهور خاطر نشان کرد: در جریان این سفر همچنین روند اجرایی شدن وعده‌های سفر استانی مورد بررسی قرار گرفته تا پروژه‌های نیمه تمام هر چه سریع‌تر به اتمام برسد. 

همزمان با سفر رئیس جمهوری به استان در مجموع طرح ها و پروژه های عمرانی و اقتصادی با اعتبار بیش از 2 هزار و 750 میلیارد تومان به بهره برداری می رسد و از محل افتتاح این پروژه ها برای بیش از 6 هزار نفر از جوانان جویای کار در کردستان شغل ایجاد می شود. 

افتتاح 18 کیلومتر کریدور شمال به جنوب در حد فاصل باقرآباد و روستای زاغه، 30 کیلومتر راه روستایی، هزار و 900 واحد مسکن مهر، فاز نخست شبکه فرعی آبیاری تحت فشار پایاب سد زیویه، تصفیه خانه شهر سریش آباد، احداث 2 پست 63 کیلو وات بهاران سنندج و ناظم آباد قروه و آبگیری سد مخزنی چراغ ویس سقز از جمله این طرح ها است که با حضور رئیس جمهوری به بهره برداری می رسد. 

در مدار تولید قرار گرفتن پتروشیمی سنندج، افتتاح کارخانه لاستیک بارز کردستان، بهره برداری از تولید کنسانتره آهن شرکت کیمیا معادن سپاهان، تولید کنسانتره سنگ آهن شرکت صبا نور و شرکت کیمیا کاشت اطباء از جمله دیگر طرح های آماده بهره برداری در این سفر است. 

رئیس جمهوری و کاروان تدبیر و امید در نخستین سفر خود به کردستان روز یکشنبه چهارم مرداد 1394 مهمان مردم استان بودند. 

طبق سرشماری نفوس و مسکن سال 1395، جمعیت کردستان یک میلیون و 603 هزار و 11 نفر است که از این تعداد 70/8 درصد در مناطق شهری و 29.2 درصد هم در مناطق روستایی استان ساکن هستند. 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *