فقر و تنگدستی با خداشناسی همراهی ندارد

19:38 - 05 فروردين 1396
کد خبر: ۲۹۲۷۰۳
دسته بندی: سیاست ، عمومی
رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با اشاره به نامگذاری سال جدید از سوی رهبر معظم انقلاب مبنی بر 'اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال' گفت: برای تحقق این شعار همه آحاد جامعه باید همت داشته و حمایت از تولید داخلی مد نظر باشد.
اکرمی
به گزارش گروه سیاسی ، حجت الاسلام والمسلمین سیدرضا اکرمی در جمع مردم گرگان با اشاره به نامگذاری سال جدید از سوی رهبر معظم انقلاب مبنی بر 'اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال' گفت: برای تحقق این شعار همه آحاد جامعه باید همت داشته و حمایت از تولید داخلی مد نظر باشد.

وی افزود: حمایت از همدیگر و تعیین نقشه راه برای رسیدن به هدف در تحقق این شعار تاثیرگذار است.

وی ادامه داد: اصلاح الگوی مصرف و درست و به اندازه مصرف کردن در این مسیر موثر است و از سوی دیگر برای کمک به تولید باید از کالای داخلی هرچند با کیفیت پایین استفاده کنیم و این امر به تولید محصول با کیفیت و رقابت سالم منجر خواهد شد.

حجت الاسلام اکرمی با بیان اینکه سخنان رهبری اختصاص به قوا، گروه و افرادی خاص ندارد، گفت: همه مردم مصداق این بیان هستند و همه باید به دنبال تولید و اشتغال بروند.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری یادآور شد: اگر در مصرف به منظور جلوگیری از اسراف و هدر رفت سرمایه تاکید شده است، اما در زمینه تولید آنچه که در توان داریم را باید انجام دهیم.

وی با تاکید بر اینکه حل مشکل اقتصاد به یرکت رونق تولید و اشتغال است، عنوان کرد: بهره مندی از تولید داخل به خودکفایی و استقلال اقتصادی کشور کمک می کند.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری ادامه داد: تولید پایه اشتغال است و در کالاهایی که در کشور قابلیت تولید دارد باید به خود متکی بوده و این مساله به رفع بیکاری نیز کمک خواهد کرد.

وی با اشاره به رقم بالای نقدینگی در جامعه و در دست مردم اظهارداشت: این نقدینگی باید در شهرک ها و نواحی صنعتی، گاوداری ها و دامداری های صنعتی، مسکن، گردشگری، حمل و نقل و سایر بخش ها بکار گرفته شده و به ایجاد اشتغال کمک کند.

به گفته وی؛ کلمه اقتصاد در شعار سال ؛زیربنایی،کلیدی، ساختاری و بنیادی است.

وی با یادآوری اینکه در اسلام فقر ملامت شده و تهیدستی، تنگدستی و مسائلی از این قبیل ناروا می باشد، تاکید کرد: فقر و تنگدستی با خداشناسی همراهی ندارد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *