نکاتی ساده برای داشتن سفری بی خطر با کودکان

23:17 - 04 فروردين 1396
کد خبر: ۲۹۲۶۶۳
رفتن به مسافرت همراه با کودکان یکی از دغدغه‌های والدین است، برای لذت بردن از سفر با کمترین درصد مشکلات و خطرات موارد زیرا را باید مدنظر داشته باشید.
به گزارش گروه فضای مجازی، رفتن به مسافرت همراه با کودکان یکی از دغدغه‌های والدین است، برای لذت بردن از سفر با کمترین درصد مشکلات و خطرات موارد زیرا را باید مدنظر داشته باشید.

سن کودک یا کودکان، تعداد آنها، ترکیب جنسیتی کودکان، ابتلای کودک به بیماری خاص همگی از مواردی است که باید درنظر گرفته شود، معمولاً رفتن به سفر همراه با کودک زیر یک سال جز در مواقع ضروری توصیه نمی‌شود، زیرا ریسک ابتلای نوزاد به انواع بیماری‌ها بسیار بالا است.

برای داشتن سفری راحت با کودکان باید وسایلی از جمله صندلی کودک در خودرو متناسب با سن وی، خوراکی، وسایل ضروری نوزاد، داروهایی از جمله مسکن، تب بر، ضد اسهال و استفراغ، داروی درمان مسمومیت، اسپری و پماد سوختگی و آفتاب سوختگی، قطره بینی، گاز استریل، چسب زخم، دماسنج، بطری و قمقمه آب، خوراکی‌های مورد علاقه کودک، چند عدد از اسباب بازی‌های مورد علاقه کودک، تبلت و تلفن همراه در صورتی که کودک طریقه کار کردن با آنها و انجام بازی‌های چند رسانه‌ای را بلد است به همراه داشته باشید.

قبل از سفر به دقت درخصوص مقصد مسافرت، فاصله مبداء تا مقصد اطلاعات کافی کسب کنید، اگر در مسیر ترافیک وجود دارد حتماً تمهیدات لازم برای جلوگیری از احساس ناراحتی کودکان را بیندیشید.

نیاز به استفاده از سرویس بهداشتی، خواب آلودگی، گرسنگی و ناراحتی به خاطر تغییرات آب و هوا از جمله مشکلاتی است که در مسافرت به همراه کودکان پیش می‌آید که باید در مورد آنها برنامه ریزی کنید.

در مسافرت‌ها البسه مناسب برای کودک به همراه داشته باشید تا کودک به خاطر نوسانات دمای هوا دچار سرماخوردگی نشود، همچنین حمل بالش و پتوی مسافرتی برای مسافرت با ماشین یا قطار به همراه کودک ضروری است تا زمانی که کودک به خواب می‌رود دچار سرماخوردگی نشود.

یکی دیگر از مواردی که باید در مسافرت به همراه کودک در نظر داشت جلوگیری از مصرف خوراکی‌های محلی به ویژه انواع لبنیات توسط کودک است، کودکان به دلیل ضعف سیستم ایمنی بدن بسیار بیشتر از بزرگسالان مستعد ابتلا به انواع بیماری‌ها هستند، یکی از بیماری‌های شایع در کودکان مسمومیت غذایی است به همین دلیل توصیه می‌شود برای تغذیه کودک از غذاهای دستپخت خانگی یا خوراکی هایی با منبع کاملاً بهداشتی استفاده شود.

در حین مسافرت با کودک از پیاده روی طولانی به همراه کودک خودداری کنید، زیرا باعث خستگی شدید کودک می‌شود، همچنین رفتن به سواحل و شنا به همراه کودک یکی از خطرات اصلی است و در صورت عدم آشنایی با فنون شنا می‌تواند منجر به غرق شدگی کودک شود.

اجازه ماجراجویی به کودکان خود در طبیعت را ندهید و در عوض از فرصت ایجاد شده برای آموزش دنیای پیرامون به آن‌ها استفاده کنید، می‌توانید یک دوربین دوچشمی یا یک دوربین عکسبرداری به فرزند خود بدهید تا از مناظراطراف عکس بگیرد به این ترتیب کمتربه ماجراجویی پرداخته و کنترل او در سفر آسان ترمی شود.

پوست لطیف کودکان نیز به شدت مستعد آفتاب سوختگی است به همین دلیل کارشناسان توصیه می‌کنند والدین کرم‌های ضد آفتاب مخصوص کودکان را با خود همراه داشته باشند تا مانع از بروز آفتاب سوختگی در فرزندان خود شود.

همراه داشتن دفترچه بیمه درمانی متناسب با نوع پوشش بیمه نیز یکی از مواردی است که والدین هنگام سفر باید حتماً همراه خود داشته باشند تا درصورت بروز هرگونه مشکل اورژانسی سریعاً به مراکز درمانی مراجعه کنند.

با رعایت این نکات می‌توانیداز یک سفر دلچسب به همراه کودکان خود لذت ببرید.
 
منبع: باشگاه خبرنگاران
 
 
 

برچسب ها: مسافرت نوروزی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *