ترفندهایی برای شستشوی صحیح خودرو

23:57 - 04 فروردين 1396
کد خبر: ۲۹۲۶۶۲
با کمک ابزارها و موادی می‌توانید نمونه‌هایی جایگزین و کارا برای تمیزی و درخشندگی بیشتر ماشین خود ساخته و از آنها بهره ببرید.
به گزارش گروه فضای مجازی، اگرچه بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند شستشوی اتومبیل خود را به کارواش بسپارند، اما اگر کمی حوصله به خرج دهید و به شستشوی ماشین مانند یک تفریح -و نه جبری عذاب آور- بنگرید، مطمئن باشید برایتان به کاری لذت بخش تبدیل می‌شود.

با کمک ابزارها و موادی می‌توانید نمونه‌هایی جایگزین و کارا برای تمیزی و درخشندگی بیشتر ماشین خود ساخته و از آنها بهره ببرید.


استفاده از شامپو: شوینده‌های حاوی لانولین، می‌توانند درکنار درخشندگی بیشتر به بدنه و رنگ اتومبیل، قطرات باران را نیز از آن دور کنند. می‌توانید از شامپو سر به این منظور استفاده کنید.


بکارگیری نوشابه: برای تمیز کردن اثر خاک به جای مانده، نوشابه را بر روی شیشه بریزید و سپس آن را به خوبی پاک نمایید. تا جایی که اثری از چسبندگی ناشی از باقیمانده نوشابه در هیچ کجای شیشه یا درزهای دور آن، باقی نماند.


استفاده از الکل و مایع ظرف شویی به عنوان مایع شیشه شوی:
می‌توانید چهار لیوان آب را با مقداری الکل و کمی مایع ظرف شویی به خوبی مخلوط کرده و به عنوان مایع شستشو در مخزن مربوطه بریزید.


بهره گیری از محلول آب و آمونیاک برای تمیز کردن شیشه: محلولی از آمونیاک و یک لیتر آب آماده و در یک بطری با درپوشی تنگ (برای پرتاب آب) بریزید. می‌توانید این بطری را در خودروتان قرار دهید و از آن برای تمیز کردن شیشه جلو به بهترین نحو استفاده کنید.
 
منبع: سلامانه
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *