پیگیر نجات خانوارهای گرفتار در سیلاب جازموریان هستیم

14:49 - 04 فروردين 1396
کد خبر: ۲۹۲۶۱۳
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
نماینده مردم پنج شهرستان جنوب کرمان در مجلس شورای اسلامی گفت:پیگیر نجات خانوارهای گرفتار در سیلاب جازموریان از طریق ستاد مدیریت بحران کشور و ستادهای سه استان کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان هستیم.
سیل در کرمان
به گزارش گروه سیاسی ، احمد حمزه گفت:پیگیر نجات خانوارهای گرفتار در سیلاب جازموریان از طریق ستاد مدیریت بحران کشور و ستادهای سه استان کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان هستیم.

وی افزود: 50 خانوار کوچ نشین از روز گذشته (پنجشنبه) در محاصره سیلاب قرار گرفتند. 

وی با بیان اینکه این خانوارها به هشدارهای اعلام شده درباره وقوع سیلاب توجه نکردند و با مشکل مواجه شدند، یادآورشد: با پیگیری ستاد بحران کشور یک فروند بالگرد از استان هرمزگان به این منطقه اعزام شد اما با توجه به تاریکی هوا و نداشتن سوخت به این استان بازگشت.

وی با بیان اینکه از طریق تلفن با این خانوارها در ارتباط هستیم اظهار کرد: در آخرین ارتباط حال آنها خوب بوده است و به گفته آنها روی ارتفاعی در جازموریان خودشان را نگه داشته اند.

حمزه افزود: با توجه به وضعیت نامساعد آب و هوایی امکان پرواز بالگرد وجود ندارد لذا با پیگیری از ستاد بحران کشور چند قایق موتوری از استان هرمزگان در حال انتقال به منطقه است تا از این طریق کمک رسانی شود.

نماینده مردم کهنوج، منوجان، قلعه گنج، رودبارجنوب و فاریاب گفت: اگر امروز بالگرد به منطقه نرسد، احتمال غرق شدن این افراد وجود دارد.

وی افزود: این 50 خانوار بصورت پراکنده در تالاب جازموریان شامل 2 شهرستان رودبار جنوب و قلعه گنج قرار دارند.
وی ادامه داد: 

فرماندار رودبار جنوب هم گفت: تالاب جازموریان در 2 شهرستان رودبارجنوب و قلعه گنج است و افراد گرفتار شده در حوزه رودبار جنوب 20 نفر هستند.

عطا ناوکی افزود: با هماهنگی از طریق ستاد بحران استان کرمان تیم هلال احمر استان و شهرستان رودبارجنوب عملیات کمک رسانی زمینی را آغاز کرده اند.

وی اظهار کرد: از طریق تماس تلفنی با سرطایفه شمبویی پیگیر مشکلات خانوارهای گرفتار شده در حوزه رودبارجنوب هستیم و تاکنون هیچ مورد تلفات جانی گزارش نشده است.

تالاب جازموریان حوضه‌ای آبریز و دریاچه‌ای در جنوب کرمان است که در پی بارندگی های اخیر پس از سالها خشکسالی آب در آن جریان پیدا کرد.

بارش شدید باران طی هفته های اخیر در مناطق مختلف استان کرمان موجب طغیان رودخانه ها و جاری شدن سیلاب شد.

حجم زیاد بارش موجب سرریز شدن برخی سدها و در نتیجه باز شدن دریچه سدها شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *