توجه به توليد و اشتغال بسيار ضروری و وظیفه حتمی ماست

14:44 - 04 فروردين 1396
کد خبر: ۲۹۲۶۱۰
آیت الله جوادی آملی گفت: مردم، مردم سفارشی نيستند كه با سخنرانی جمع بشوند مردم، عمل مي‌خواهند و توجه به توليد و اشتغال هم كار بسيار ضروريی است.
دیدار سردار اشتری با آیت الله جوادی آملی
به گزارش گروه سیاسی ، آیت الله جوادی آملی امروز در دیدار سردار حسین اشتری فرمانده ناجا که  در بنیاد بین المللی علوم وحیانی  اسراء برگزار شد،  ضمن تبریك ایام عید نوروز با اشاره به بیان نورانی حضرت امیر(ع) خطاب به مسئولین بیان داشت: نكته اساسی این است که دین نگفته مردم با نصیحت و سفارش و سخنرانی, مردم اسلامی خواهند شد. یك سلسله دستوراتی در قرآن و روایات هست آن مشخص است آن روزهایی كه وجود مبارك حضرت امیر(ع) خانه‌نشین بود با نصیحت و تقوا و اینها مردم را اداره می‌كرد اما وقتی به حكومت رسید و حاكم اسلامی شد مردم را معرفی كرد كه مردم یعنی چه؟ در آن نامه رسمی كه برای مسئول مصر نوشت فرمود مالك! من یك اصل كلی را به شما بگویم تا وظیفه ما مشخص شود و اگر به وظیفه‌مان عمل كنیم مردم مسلمان‌اند و آن اصل كلی این است كه دین, نماز را به عنوان ستون دین معرفی كرد این اصل اول كه نماز ستون دین است, مطلب دوم آن است كه در هیچ آیه یا روایتی ندارد كه نماز بخوان, چرا؟ چون این دین, دین حكیم است و این كتاب حكیمانه سخن می‌گوید این حكیمِ الهی وقتی گفت نماز ستون دین است اگر می‌گفت نماز بخوان این حكیمانه نیست چون ستون كه خواندنی نیست شما با سفارش و ذكر و الفاظ نماز بخوانی نیست نماز, ستون است باید با جان كَندن این ستون را اقامه كرد و نگه داشت.

وی ادامه داد: به دلیل اینكه دین گفت نماز جلوی فحشا و منكر را می‌گیرد ما خوب می‌توانیم بفهمیم نماز ما مقبول است یا نه, چون دین گفته نماز جلوی بدی را می‌گیرد ما اگر قرص خوردیم و سردردمان رفع نشد این قرص اصلی نیست نماز آن است كه جلوی بدی را بگیرد و اگر نتوانست این كار را بكند, پس معلوم می‌شود ما نماز را خواندیم و اقامه نكردیم. بدون تردید ما می‌توانیم بفهمیم نمازمان مقبول است یا نه, اگر امتحاناتی پیش آمد ما نه بیراهه رفتیم نه راه كسی را بستیم معلوم می‌شود نمازِ ما مقبول شد. این دیگر مربوط به قیامت نیست كه در قیامت رازش كشف شود اگر به كسی گفتند این قرص برای این درد خوب است اگر قرص عمل نكرد معلوم می‌شود قرص اصلی نیست. نمازی كه ستون باشد مشكل جامعه را حل می‌كند اگر ستون نباشد مشكل حل نمی‌شود.

وی گفت: وجود مبارك حضرت امیر(ع) در آن عهدنامه رسمی كه برای مالك مرقوم فرمود, فرمود مالك حواست جمع باشد ما انقلاب نكردیم كه رها و آزاد باشیم ما انقلاب كردیم كه دین را حفظ كنیم. فرمود مالك! دین اسیر بود, نماز اسیر بود, حج اسیر بود !همه این كارها قبلاً هم بود بیان صریح وجود مبارك حضرت امیر این است كه این دین به وسیله سقیفه اسیر شد ما غدیری‌ها قیام كردیم این دین را آزاد كردیم. پس ما یك نماز اسیر داریم, یك نمازجمعه اسیر داریم, یك حج اسیر داریم و یك نماز و حجِ امیر.
ایشان اذعان داشتند: حضرت علی(ع) به مالك فرمود: اگر بخواهی نظام بماند, مردم ستون نظام‌اند ستون را با نصیحت و سفارش نمی‌شود اقامه داشت یك حادثه دیگر پیش بیاید مردم به سَمت دیگر گرایش پیدا می‌كنند مگر می‌شود با سفارش, ستون را نگه داشت؟! این ستون را باید جان بِكَنیم و سر پا نگه داریم تا بارِ انقلاب و دفاع مقدس را حمل كند. وقتی ستون, ستون است كه روی پا نگه داشته شود امام راحل(رضوان الله علیه) مجاهدت کرد و این ستون را روی پا نگه داشت آنچه گفت, عمل كرد و عوام‌فریبی نكرد, دو نحو حرف نزد, لذا مردم در صحنه ماندند. این مردم باید سر پا باشند، ملت كه جیب و كیفش خالی است یك ستون افتاده است، این بار خودش را نمی‌برد. تمام تلاش ما باید این باشد كه سفارشی زندگی نكنیم. ما الآن واقعاً به بركت قرآن و اهل بیت(ع) در امنیت هستیم برای اینكه كمربند ناامن اطراف ما را فرا گرفته است ما در این منطقه پر از مین در امنیت هستیم.

آیت الله جوادی آملی در ادامه  با اشاره به پیام نوروزی مقام معظّم رهبری و تأكید بر اقتصاد مقاومتی و تولید اشتغال بیان داشت: مردم, مردم سفارشی نیستند كه با سخنرانی جمع بشوند مردم, عمل می‌خواهند و توجه به تولید و اشتغال هم كه گفتند كار بسیار ضروری است و وظیفه حتمی ماست اما با بانك‌های ربوی كه صد درصد علیه اسلام است هرگز این ملت نمی‌توان نجات پیدا كند. سال به نام «اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال» نامگذاری شده, در جریان تولید و اشتغال یك وقت است كه این مال را قرآن كریم فرمود ستون است در اول سوره مباركه نساء فرمود مالتان را به دست سفیهان ندهید كه نمی‌توانند اداره كنند برای اینكه این مال, عامل قیام است این ستون اگر بخواهد بایستد باید جیبش پر باشد, پر باشد نه یعنی عیاش یعنی وامدار نباشد گرفتار این و آن نباشد آبرویش محفوظ باشد. قرآن از ملتی كه جیب و كیفش خالی است به «فقیر» یاد می‌كند فقیر به معنی گدا و ندار نیست فقیر یعنی كسی كه ستون فقراتش شكسته است و قدرت ایستادگی ندارد این دیگر قدرت قیام ندارد چه رسد به مقاومت, ما اقتصاد مقاومتی را بخواهیم با سفارش حل كنیم این شدنی نیست. پس ملت, ستون دین است باید سرپا باشد مال, عامل قیام است. پول را قرآن گفت نه به دست دولت باشد كه دولت‌سالاری باشد نه به دست بخش خصوصی باشد كه نظام كاپیتال غرب است نه خصولتی باشد كه هر دو باشد, بلكه عمومی باشد یعنی راه برای همه باز باشد هر كسی برابر استعداد خودش می‌آید و از آن استفاده می‌كند اما پول در گردش است. تا جلوی این ربا گرفته نشود و وام داده نشود تسهیلات به مردم داده نشود, وام برای اشتغال داده شود نه برای برج‌سازی!

در ابتدای این دیدار فرمانده ناجا به ارائه گزارشی از برنامه ها و فعالیت های پلیس در طرح نوروزی پرداخت.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *