رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

اردوغان: ترکیه در رابطه با اتحادیه اروپا بازنگری می‎کند

18:08 - 04 فروردين 1396
کد خبر: ۲۹۲۵۸۷
رئیس جمهور ترکیه از احتمال بازنگری روابط این کشور با اتحادیه اروپا پس از همه پرسی 16 آوریل خبر داد.
اردوغانبه گزارش گروه بین الملل ،  رجب طیب اردوغان می گوید ترکیه ممکن است همه روابط سیاسی و اداری خود با اتحادیه اروپا از جمله توافقنامه جلوگیری از حرکت پناهجویان به سوی اروپا را پس از همه پرسی 16 آوریل مورد بررسی مجدد قرار دهد.

رئیس جمهور ترکیه در مصاحبه با شبکه سی ان ان ترک گفت: «ما می توانیم روابط اقتصادی مان با اتحادیه اروپا را ادامه دهیم اما ممکن است لازم باشد که روابط سیاسی و اداری مان را مورد بررسی قرار دهیم. ما با اعضای دولت همه چیز را از اول تا آخر مورد بررسی مجدد قرار خواهیم داد.»

روابط ترکیه و اتحادیه اروپا در هفته های گذشته و در پی عدم اجازه آلمان و هلند به هواداران اردوغان برای برپایی تجمعات در حمایت از رفراندوم ماه آوریل ترکیه، به تیرگی گراییده است. 

اردوغان از عبارتهایی چون «روش نازی ها» برای این عدم اجازه استفاده کرده و همچنین گفته است که اروپایی نخواهند توانست با خیال راحت در خیابان راه بروند اگر چنین رویکردی نسبت به ترکیه داشته باشند. با این حال زیگمار گابریل وزیر خارجه آلمان روز پنج شنبه گفت که کانال های ارتباط بین اتحادیه اروپا و ترکیه همچنان باز است.

علی رغم عدم اجازه برگزاری تجمع برای حامیان اردوغان در هلند و آلمان، حامیان گزینه «آری» به همه پرسی ماه آوریل توانستند در حضور مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه، در فرانسه تجمع خود را برگزار کنند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *