رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

2750 میلیارد تومان پروژه با حضور رئیس جمهوری در کردستان به بهره برداری می رسد

14:21 - 04 فروردين 1396
کد خبر: ۲۹۲۵۰۲
دسته بندی: سیاست ، عمومی
استاندار کردستان گفت: همزمان با سفر رئیس جمهوری به استان در مجموع طرح ها و پروژه های عمرانی و اقتصادی با اعتبار بیش از 2750 میلیارد تومان به بهره برداری می رسد.
روحانی
به گزارش گروه سیاسی ، عبدالمحمد زاهدی با اشاره به سفر حجت الاسلام حسن روحانی رئیس دولت تدبیر و امید در پنجم فروردین به استان و بهره برداری از چندین پروژه بزرگ صنعتی، کشاورزی، انرژی و عمران به ارزش بیش از 2750 میلیارد تومان افزود: از محل افتتاح این پروژه ها برای بیش از 6 هزار نفر از جوانان جویای کار در کردستان شغل ایجاد می شود.

وی با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید جان تازه ای در کالبد جاده های اصلی و روستایی کردستان دمیده شد اظهار کرد: بخشی از کریدور شمال به جنوب در حد فاصل باقرآباد و روستای زاغه به طول 18 کیلومتر، 30 کیلومتر راه روستایی در سطح استان به ارزش بیش از 12 میلیارد تومان و هزار و 900 واحد مسکن مهر با 104 میلیارد تومان هزینه به بهره برداری می رسد.

وی اظهار کرد: افتتاح هزار و100 ایستگاه دیجیتال روستایی با 20 شبکه به ارزش 10 میلیارد تومان، افتتاح فاز نخست شبکه فرعی آبیاری تحت فشار پایاب سد زیویه با اعتبار 11 میلیارد تومان و اشتغالزایی مستقیم برای 380 نفر از دیگر طرح هایی است که در این سفر به بهره برداری می رسد.

استاندار کردستان در خصوص دیگر طرح های مورد بهره برداری در سفر رئیس جمهوری به کردستان گفت: افتتاح تصفیه خانه شهر سریش آباد با 6.5میلیارد تومان اعتبار، احداث 2 پست 63 کیلو وات بهاران سنندج و ناظم آباد قروه و توسعه و افزایش پست های برق روستای نگل و شهر مریوان در مجموع به ارزش حدود 19 میلیارد از دیگر پروژه های آماده افتتاح است.

زاهدی افزود: در این سفر آبگیری سد مخزنی چراغ ویس سقز با اعتبار بیش از 17 میلیارد تومان و اشتغال سه هزار نفر در برخورداری از مزایای آن، ساختمان شبکه آبیاری و زه کشی زیویه و آبرسانی به شهر سقز از سد چراغ ویس با اشتغالزایی 455 نفر با صرف هزینه ای بیش از 64 میلیارد تومان مورد بهره برداری قرار می گیرد.

وی افزود: در سفر یک روزه دکتر روحانی پتروشیمی کردستان با بیش از هزار و 400 میلیارد تومان اعتبار و اشتغالزایی برای 700 نفر در مدار تولید قرار می گیرد.

استاندار کردستان همچنین افتتاح کارخانه لاستیک بارز با اعتبار 627 میلیارد تومان و اشتغالزایی برای 960 نفر را از دیگر طرح های قابل توجه در استان دانست و گفت: در این سفر پرخیر و برکت تولید کنسانتره آهن شرکت کیمیا معادن سپاهان، تولید کنسانتره سنگ آهن شرکت صبا نور و شرکت کیمیا کاشت اطباء به بهره برداری خواهند رسید.

زاهدی اضافه کرد: برای این تعداد طرح و پروژه بیش از 97 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده و برای 224 نفر از جوانان جویای کار کردستانی شغل ایجاد شده است.

رئیس جمهوری و کاروان تدبیر و امید در نخستین سفر خود به کردستان روز یکشنبه چهارم مرداد 1394 مهمان مردم استان بودند که در آن سفر نیز 880 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای 31 پروژه عمرانی، اقتصادی، خدماتی و زیربنایی استان کردستان اختصاص یافت. 

طبق سرشماری نفوس و مسکن سال 1395، جمعیت کردستان یک میلیون و 603 هزار و 11 نفر است که از این تعداد 70/8 درصد در مناطق شهری و 29.2 درصد هم در مناطق روستایی استان ساکن هستند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *