رییس مجلس از تونل مارمارای استانبول بازدید کرد

12:58 - 02 بهمن 1393
کد خبر: ۲۹۲۵۰
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
خبرگزاری میزان: رییس مجلس در جریان سفر به ترکیه از تونل مارمارای استانبول که در عمق 60 متری زیر سطح دریای مرمره احداث شده است، بازدید کرد.

: رییس مجلس در جریان سفر به ترکیه از تونل مارمارای استانبول که در عمق 60 متری زیر سطح دریای مرمره احداث شده است، بازدید کرد.

به گزارش گروه فضای مجازی به نقل از خانه ملت، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی که برای شرکت در دهمین اجلاس اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری‌‌های اسلامی به ترکیه سفر کرده است، شب گذشته به دعوت استاندار استانبول از تونل مارمارای این شهر که در عمق 60 متری زیر سطح دریای مرمره احداث شده و از طریق مترو بخش آسیایی شهر استانبول را به بخش اروپایی آن متصل می‌کند، بازدید کرد.

رییس مجلس در بازدید از این طرح اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های این خط متروی شهر استانبول این است که در زیر دریا ساخته شده و یقیناً کار سخت و دشواری بوده، اما اقدام بزرگ و خوبی صورت گرفته است.

وی افزود: ایران و ترکیه می‌توانند در زمینه‌های مختلف، تکنولوژی‌های خود را انتقال دهند و اگر در زمینه راه‌آهن سرمایه‌گذاری بیشتری انجام شود، اروپا از طریق ترکیه به ایران و پاکستان متصل خواهد شد.

در ابتدای این بازدید، رئیس مجلس و هیأت همراه به همراه استاندار استانبول، مسیر ایستگاه اسکودار واقع در بخش آسیایی استانبول تا ایستگاه سیرکجی در بخش اروپایی این شهر را با مترو طی کردند.

همچنین لازم به ذکر است، شب گذشته لاریجانی در مراسم ضیافت شام به میزبانی «جمیل چیچک» در کاخ دولماباغچه استانبول حضور یافت.

لازم به ذکر است طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، قرار است امروز لاریجانی با هیأت‌های پارلمانی کشورهای افغانستان و مالدیو دیدار کند.

 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *