دانشجوی بدهکار دیه آزاد شد

12:14 - 02 بهمن 1393
کد خبر: ۲۹۲۴۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
خبرگزاری میزان: مدیرعامل ستاد دیه شعبه استان خراسان شمالی از آزادی دانشجوی کارشناسی الکترونیک که در حوادث کارگاهی به پرداخت 200 میلیون تومان دیه محکوم شده بود، خبر داد.

: مدیرعامل ستاد دیه شعبه استان خراسان شمالی از آزادی دانشجوی کارشناسی الکترونیک که در حوادث کارگاهی به پرداخت 200 میلیون تومان دیه محکوم شده بود، خبر داد.

 به گزارش به نقل از روابط عمومی ستاد دیه کشور، رضا استاجی در خصوص این خبر اظهار کرد: همزمان با برگزاری امتحانات در دانشگاه‌ها این دانشجو با مساعدت 900 میلیون ریالی ستاد دیه استان و رضایت 50 درصدی شکات از زندان بجنورد آزاد و به آغوش خانواده بازگشت.

 وی با تقدیر از همکاری شکات، طلبکاران و اولیاء دم در خصوص تسریع در فرآیند آزادی زندانیان جرائم غیر عمد افزود: هرچند با تأسی به آیات قرآنی و روایات ائمه هدی فرهنگ بخشش در جامعه ما نهادینه شده و در مذاکراتی که با شکات پرونده‌ها انجام می‌دهیم بخشی از طلب این افراد در کمال بزرگواری آنها مورد بخشش قرار می‌گیرد، اما میزان اهمیت به ترویج روحیه دستگیری و فرهنگ گذشت از حقوق خودی، به منظور آزادی یک فرد زندانی و به عبارتی نجات یک خانواده به طور قطع در کاهش حداکثری جرائم نیز اثرگذار خواهد بود .

 مدیرعامل ستاد دیه شعبه استان خراسان شمالی با اعلام تعداد 134 نفری زندانیان جرائم غیر عمد خراسان شمالی تصریح کرد: در حال حاضر 3 نفر زن و 131 مرد در زندان‌های سطح این استان با محکومیت‌های غیر عمد متحمل کیفر حبس شده‌اند که 90 نفر از این افراد را زندانیانی تشکیل می‌دهند که به دلیل صدور چک بلامحل راهی زندان شده‌اند.

 وی با اشاره به اینکه زندانیان تصادفات منجر به فوت این استان تنها 11 نفر بوده و در مقابل تعداد زندانیان نفقه و مهریه 27 نفر است، بیان کرد: رعایت اصولی نظیر رانندگی صحیح و قاعده‌مند و تعهد میزان مهریه قابل پرداخت هرچند به یک اندازه نیازمند فرهنگ‌سازی در سطح کشور بوده و هستند، اما متأسفانه در این خصوص اقدام بنیادی و مستمری هرگز صورت نگرفته است.

 استاجی با وجود اینکه در میزان ورودی زندانیان تصادفات رانندگی به زندان‌ها با کاهش چشمگیری در استان و کشور روبرو بوده‌ایم، ادامه داد: نباید این روند نزولی را تنها حاصل فرهنگ‌سازی صحیح پنداشته و از محدودیت‌های انتظامی اعمال شده و اصلاح و اجرای قانون راهگشایی چون بیمه اجباری شخص ثالث غافل باشیم.

 وی محکومیت دیگر زندانیان غیر عمد استان خراسان شمالی را مربوط به حوادث کارگاهی و جرائم شبه عمد دانست و خاطرنشان کرد: با سفر 3 سال گذشته رهبر معظم انقلاب به این استان و با تدبیر ایشان اختصاص اعتباری لازم برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد و نیازمند استان در نظر گرفته شد.

 مدیرعامل ستاد دیه شعبه استان خراسان شمالی با بیان اینکه هرچند با این تدبیر معظم له شاهد آزادی بیشتر زندانیان جرائم غیر عمد بودیم، گفت: اما ورودی مجدد به زندان معضل بزرگی است که حل آن تنها در گرو تعاون و همکاری همه نهادهای مرتبط قضایی و انتظامی است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *